quota

Michal Krause michal na krause.cz
Sobota Leden 22 02:15:09 CET 2000

On 22/01/2000, lubos klokner wrote:

> mam v systeme nastavene quoty a vsetko mi pekne chodi.
>
> mam problem v tom ze by som rad nastavil nejaku defaultnu
> quotu, co znamena ze ked pridam noveho uzivatela, tak
> automaticky dostane pridelenu danu quotu. v terajsom
> stave mi to vytvori uzivatela bez obmedzenia quoty.
>
> v /etc/quota.conf som aj nieco objavil, ale neviem
> ci to ma nejaky vplyv alebo naco to tam vlastne je.

Nevim o tom, ze by se toto dalo nastavovat nejakym konfiguracnim
souborem (ovsem ani to nevylucuju). Asi nejjednodussi reseni je IMHO
upravit si adduser (pokud je to skript, jinak bude potreba si nejaky
wrapper vyrobit) tak, aby nakonec vykonal

edquota -up vzor $USER

kde vzor je jmeno existujiciho uzivatele s odpovidajici prednastavenou
kvotou a $USER je pochopitelne jmeno zakladaneho uzivatele...

S pozdravem