Problem s modemem (seriovym portem)

Michal Hucik chaky na vs.inext.cz
Sobota Leden 22 15:22:04 CET 2000

Hi,
	uz delsi dobu pouzivam interni microcom v kombinaci s vgetty, ktery mi
zajistuje zaznamnik, prijma faxy a pripadne muze obslouzit i incoming
dialup. Modem je nastaven jako COM3 irq 9 ... Nedavno jsem udelal
upgrade desky a po case jsem zjistil, ze mi nefunguje vgetty:

- pri startu stroje system identifikuje com1 - irq 4, com2 - irq 3, com3
- irq 0 ... pokud to takhle ponecham, tak ma vgetty drobne problemy pri
komunikaci s modemem:

==== vgetty.modem ===
reading program vgetty configuration from config file
/etc/mgetty+sendfax/voice.conf
reading port modem configuration from config file
/etc/mgetty+sendfax/voice.conf
check for lockfiles
locking the line
lowering DTR to reset Modem
send: ATH0Z[0d]
waiting for ``OK'' ** found **
mdm_send: 'ATI'
Warning: got alarm signal!
mdm_read_byte: read returned -1: Interrupted system call
mdm_get_line: cannot read byte, return: Interrupted system call
mdm_identify: can't get modem ID
mdm_send: 'AT+FCLASS=?'
available modem classes: A
mdm_send: 'AT+FCLASS=2'
Warning: got alarm signal!
mdm_read_byte: read returned -1: Interrupted system call
mdm_get_line: cannot read byte, return: Interrupted system call -> ERROR
detecting voice modem type
Rockwell detected
initializing ROCKWELL voice modem
waiting...
===============

Kdyz jsem se dival do starsich logu, tak tam ty errors nebyly. Kdyz pri
irq 0 spustim minicom a pokusim se zadat stejnou sequenci AT prikazu,
tak vse probehne rychle a bez chyby.
Po teto chybove inicializaci modemu pak pri prichozim volani zacne
vgetty sypat do logu stovky chybovych hlasek:

vgetty: Buffer underrun

- to se deje pri pokusu prehravani welcome.msg

Pokud nastavim 'setserial /dev/modem irq 9', tak pri spusteni minicomu
modem reaguje s prisernym zpozdenim - odpoved na ATZ trva cca 40sec, ale
i v tomto pripade ma vgetty problem pri komunikaci s modemem.

Nenasel jsem nic, co by mi sedelo na irq 9, ale pro jistotu jsem zkusil
na desce zakazat COM2 a nastavil jsem modem na jeho parametry - COM2,
irq 3 ...
Bohuzel i zde se komunikace s modemem chova stejne tzn. pri irq 3 ma
priserne odezvy, pri irq 0 funguje, v minicomu probehne inicializace v
poradku, ale vgetty hlasi chyby ...

Hledal jsem po vsech moznych dokumentacich, ale nic co by mne
popostrcilo jsem nenasel :(
Nenapada vas nekoho co by tomu mohlo byt? Pro uplnost /dev/modem je link
na /dev/ttySx

Predem diky za pomoc.

Michal
--
"mailto:chaky na foresta.cz","mailto:chaky na vs.inext.cz",2:421/450.55 na fidonet
 Michal Hucik, FORESTA SG a.s.