Ladeni multithreadove aplikace

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek pajasoft na fonet.cz
Neděle Leden 23 21:58:21 CET 2000

> Ja jsem ten thread taky cetl a zavery z neho byly tyto:
> - Nekolik cteni muze procesor libovolne prehazet
> - Cteni muze byt presunuto pred zapis
> - Zapisy procesor nesmi prohodit; zapisy se k ostatnim procesorum
>   dostavaji zpozdene, ale v tom samem poradi, jak byly provedeny
> - Cteni nesmi byt presunuto za zapis, ale nektera stara pentia pro to
>   delaji
> - Pokud chceme vnutit poradi, musime pouzit serializujici instrukci

	A prave v techto pripadech mluvime o pametove konzistenci a jsou
definovane urcite zakladni modely jejiho zajisteni, zalezi jak moc jsme
konzervativni. Jsou 4 zakladni:

- Strong consistency (SC)
- Total store ordering (TSO) - SPARC, DEC VAX
- Partial store ordering (PSO) - SPARC
- Release consistency (RC) - Alpha, MIPS

	Myslim si, ze nejake zakladni veci ohledne tohoto by mohly byt k
nalezeni na techto URL:
http://www.pac.ac.uk/SEL-HPC/Articles/HpcArchive.html
http://www.hensa.ac.uk/parallel/index.html

	Nebo hledat ve vyhledavacich veci jako HPC (High Performance Computing)
HPCC (HPC and Communications), SHPC (Scalable HPC)

Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, WWW      Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz            Tel.: +420  5  4324 4749
SMS: mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz        Fax.: +420  5  4324 4751
WWW: http://WWW.FoNet.Cz/                  E-mail: mailto:Info na FoNet.Cz