znackove vs. neznackove servery a Linux

Miroslav Petricek miroslav.petricek na iname.com
Pondělí Leden 24 23:16:50 CET 2000

Jaroslav Brandis wrote:

> Je linux uz dostacne vyspely na beh v multiprocesorovom rezime ? Stale
> totizto pocujem iba zapory na tuto temu.

Muj prispevek sice nema se servery moc spolecneho, ale...

Ciste z technickeho fetisismu nez z potreby nejakeho extra vykonu jsem
si koupil desku Abit BP6 (Dual Celeron).
  Za nejakych 9 tis. Kc (deska + 2x Celeron 366) si muze podobny stroj
postavit skoro kazdy. Neni to rozhodne zadny zazrak, ale pokud to
budete pouzivat jako pracovni stanici tak to funguje pekne. Programy
se prekladaji rychleji, system pracuje viditelne svizneji a tech par
paralelizovanych programu (distributed.net) bezi nadherne.

 Stejne rychle, nebo mozna i rychleji a hlavne bez problemu to vsak
pracuje i na jedne - dvojnasobne rychlejsi CPU za skoro stejne penize!

Ja osobne zadne vetsi problemy se SMP nemam, ale z ruznych digestu
vidim, ze problemy mohou byt a jsou. Casto se jedna o spatne napsane
ovladace ruznych sitovych a jinych karet. To se ale vetsinou rychle
spravi...

Zaver: pokud zrovna nestavite server, ale stroj pro beznou praci, a
zaroven mate v sobe alespon trochu hackerskeho ducha doporucuji Vam
SMP zkusit - uz pro ten pocit.

Pokud mate rad naprosto cista bezproblemova reseni a/nebo se vam z
pohledu na zdrojak kernelu zveda zaludek, kupte si berte radsi nejlepsi
jednoprocesorovy system jaky si muzete dovolit a taky neudelate chybu.

--
/*
  . Miroslav Petricek  mpe na atlas.cz   .