nekolik primitivnich dotazu

PC pcernoch na imc.cas.cz
Úterý Leden 25 09:43:51 CET 2000

Preji vsem hezky den.
Instaloval jsem si RH6.1cz na svuj stroj doma (konecne vetsi disk :-) )
Prakticky vse potrebne jsem rozchodil bez vetsich problemu, dekuji tedy
tvurcum dokumentace.

Mam vsak par primitivnich zacatecnickych dotazu :

1.
Jak a kde lze v linuxu vypnout pripadne zmenit nastaveni setrice obrazovky
?
Myslim tim textovou konzoli i X-ka (souvisi to nejak spolu ?)

2.
Lze obarvit vystup man-u pro lepsi prehlednost ?
Zkousel jsem napovedu 'man man', ale nic jsem tam nenasel.

3.
Ma nekdo zkusenosti s KDevelop ?
Rad bych si prevedl par mich utilit z DOSu/Win do Linuxu a nevim jak na to.
Mohl by me nekdo nasmerovat na nejake odkazy o programovani pro  Linux/X-ka
?
(Jazyk nejlip C, pripadne C++)
Sehnal jsem si 'X Window  System - programovani  aplikaci' od A. Limpoucha.
Nenasel jsem tam ale (mozna jsem se prehledl) neco podrobnejsiho o
knihovnach.
Mate nekdo nejakou radu ?

4.
Pouziva nekdo textovy editor 'Maxwell' ?
Nemate nahodou typ jak ho pocestit (verze 0.5.3) ?
Spoustet StarOffice pro psani jednodussiho textoveho dokumentu povazuji za
zhuverilost.

5.
Zkousel jsem KLyx. Nejdou vsak psat ceske znaky pomoci klaves 'escrz' (vse s
hackem).
Pri kombinaci klavesy samotneho s hackem nebo carkou vsak jde vse psat bez
problemu ...
Mozna jsem prehledl nejaky odkaz pri pocestovani aplikaci (HOW-TO).
Muze me nekdo usmernit ?

Za pripadnou odpoved vsem moc dekuji.

Peter Cernoch,  pcernoch na imc.cas.cz