Ipchains a FTP

Michal Krause michal na krause.cz
Úterý Leden 25 11:42:57 CET 2000

On 25/01/2000, Radek Libovicky wrote:

> chci se zeptat mam server s ipchainsem a vsechny adresy z interni site se
> prekladaji na inet adresu. Vse do vnitrni site je zakazano. Kdyz chci
> spusti ftp (wsftp) ze stanice tak se pripojim na nejaky server, ale nenactou
> se mi adresare ze vzdaleneho ftp serveru a ukonci se ftp. Vim, ze problem
> bude nekde, ze tam nemam nejake ip_ftp_masq , ale nevim kde ho sehnat a jak
> ho tam zanes aby to chodilo.

Pri kompilaci jadra s maskaradou moduly vznikaji automaticky. Tim
myslim, ze to neovlivnite, ale samozrejme je nutne udelat

make modules modules_install

pak

depmod -a

a nakonec

modprobe ip_masq_ftp

a voila, muzete ftpkovat :)
Jinak takto vzniknou i dalsi moduly, pariklad pro realaudio, vdo player
a podobne. Mel byste je najit v /lib/modules/$(verze_jadra)/ipv4/

P.S. Tohle vsechno plati pro jadra 2.0, maskaradu s 2.2 jsem jeste
nedelal, ale snad to bude stejne. Pokud ne, tak jsem nic nerekl :)

S pozdravem