Par zacatecnickych dotazu

Michal Krause michal na krause.cz
Úterý Leden 25 13:10:09 CET 2000

On 25/01/2000, Zdenek Böhm wrote:
> [...]
> nikde najit odpoved, tak na me, prosim nekricte, ze s tim tady otravuju.
> Mam RH 6.0, Ati Rage98, KDE.
>
> - pustim KDE, pomoci Ctrl-Alt-F2 se prepnu na druhou konzoli, ktera zobrazi
> vyzvu k prihlaseni, prihlasim se do textove konzole. Kdyz chci prepnout zpet
> na prvni konzoli s KDE, misto GUI se mi zobrazi textova obrazovka (jako po
> ukonceni X), dole blika kurzor, ale neni tam prompt. Cokoliv tam napisu a
> potvrdim ENTEREM, tak se nestane nic, tzn. ani se nevypise zadny error. Kdyz
> prepnu zpatky na druhou konzoli a chci spustit X, hlasi to nejaky Fatal

Xka nebezi na prvni konzoli (respektive bezi, ale ne ta graficka cast,
ta je na sedmicce [Alt+7])

> - spustim Xterm pod KDE. Ma nastaveny font "fixed" velikost 10. Jakakoliv
> aplikace pod Xtermem pustena pak nema cestinu (napr. MC, vi), i kdyz KDE
> samotne je cesky (ten font lze nastavit pouze na kodovani ISO-8859-1). Kdyz
> tedy v nastaveni Xtermu nastavim font Helvetica s kodovanim IRO-8859-2,
> nejprv zjistim, ze XTerm se mi roztahne na sirku za okraj obrazovky a to i
> kdyz velikost fontu snizim na 8, kdy uz je pismo temer necitelne. Druhy
> efekt je, ze kdyz spustim MC, je totalne rozsypany.

Helvetica je proporcionalni font. Aby mohl byt pouzivan v xtermu, musi
se kazdy znak roztahnout na sirku nejsirsiho znaku (asi W nebo tak
neco). Musite zvolit nejaky neproporcionalni font (treba fixed z foundry
misc, courier a podobne).

> - existuje nejaky prohlizec na *.dvi, *.pdf  pro textovou konzoli?, nebo
> jenom Xdvi a Xpdf?

Tak to nevim...

S pozdravem