znackove vs. neznackove servery a Linux

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Úterý Leden 25 21:11:08 CET 2000

On 25 Jan 2000 11:51:26 GMT, Leos Bitto wrote:

: Kazdemu kdo uvazuje o koupi desky ABIT BP6 a jejim pouzivani s Linuxem
: doporucuji se prihlasit do konference linux-abit na geek.net (poslat mail
: se SUBSCRIBE v tele mailu na adresu Majordomo na listserv.geek.net). Nedela
: se tam temer nic jineho nez breci ze ABIT BP6 ma (zvlaste kvuli strasne
: bugovatemu BIOSu) s Linuxem spoustu problemu.

Bugy BIOS-u sice su, ale tie su Linuxu pomerne fuk. Pruser
s PW BIOS-om bola proste chyba, ktora by sa sice stavat nemala,
ale pokial clovek neinstaluje nove veci minutu po uverejneni,
ma sancu sa tomu vyhnut.

BP6 pravdepodobne skutocne marginalna je - na APIC zbernici
sa dokazatelne deje nieco nemileho a development jadra
loguju jednu checksum chybu za druhou. Ich frekvencia
je silne zavisla od pretaktovania, ale (aspon na mojej doske)
sa obcas objavia aj pri korektnom taktovani. Single-bit
errory hardware zvladne transparentne, ale pokial sa raz
vyskytne double-bit chyba, pruser je na svete.

Rovnako sa zda, ze je citliva na kvalitu zdroja -
dva procesory su dost hladne a nie kazdy zdroj
to zvladne bez kolisania napati.

Mam tuto dosku asi dva mesiace. Pod NT som mal
zo zaciatku dost vazne problemy, z ktorych podozrievam
ciastocne aj NT samotne, kedze verzia service packov
na to mala znacny vplyv, ako aj nastavenie MPS v BIOS-e.
Po instalacii SP6 problemy nemam (ale NT bezim zriedkavo).

Linux mi za tie dva mesiace zdochol jedenkrat. Neviem
povedat, ci zamrzol X server alebo cely stroj,
na tu potvoru som mal zakazany magic SysRq a siet
doma nemam :-(

Moj setup je BP6 s 433 MHz procesormi pretaktovanymi
na 507 MHz (hranicou bola skor teplota ako stabilita),
128 MB RAM, vazelina medzi BX cipom a jeho chladicom,
pridavny vetrak v skrini. UDMA/66 nepouzivam.

Stroj na noc vypinam, takze nemozem posluzit uptime.
Pokial bezi, je CPU na 100% (rc5).

Takze nech si kazdy urobi obrazok sam - moj nazor je
ze pre domace pouzitie ano, do serveru by som ju nedal
a kupovat ju treba u firmy, ktora nerobi problemy
s pripadnym vratenim.

Zdravi
--
				Stano