nekolik primitivnich dotazu

Zdenek Pizl admin na e2.pef.czu.cz
Úterý Leden 25 22:41:30 CET 2000

>  : 3.
>  : Ma nekdo zkusenosti s KDevelop ?
>  : Rad bych si prevedl par mich utilit z DOSu/Win do Linuxu a nevim jak na to.
>  : Mohl by me nekdo nasmerovat na nejake odkazy o programovani pro  Linux/X-ka

KDevelop pouzivam od jeho prvni beta-verze. Je to cim dal tim lepsi (a
vetsi a pomalejsi ...). Pisu v tom diplomku a zatim to jde ;-))

--- KOMERCE ---
ad odkazy o programovani :
 - dobry uvod je napr. v knize "Linux application development" od  M. K.
Johnsona a E. W. Troana, vydal Addison-Wesley (cca 46 USD). Jestli
chcete psat pro KDE, tak s KDevelopem prichazi obsirna dokumentace trid
(vlastne to je nejak preusporadana orig. dokumentace od KDE tymu) a pak
existuje napriklad "Programming with Qt" od M. K. Dalheimera, vydal
O'Reilly (cena cca 33 USD). Pro fajsmekry lze pouzit publikaci p. Alese
Limpoucha "X Window System - programovani aplikaci", vydala Grada (cenu
si uz nepamatuji, vyslo v roce 1993) - ale tu uz mate, jak tak koukam na
Vas prispevek ...

 - k sitovemu programovani je dobre mit precteny alespon uvod z
"Programovani siti operacniho systemu Unix" od pana W. R. Stevense,
vydal Science (cena cca 780 Kc).

Z vlastni zkusenosti mohu doporucit, spolecne s opravami uverejnenymi na
prislusnych www strankach. Rozbijte prasatko a nakupte literaturu. Jinak
po webu se jiste spousta odkazu taky najde, ale podle me je lepsi mit v
ruce starou dobrou poctivou knizku o nekoika stech stranach, nez
neustale viset na internetu ....

--- KOMERCE ---

> [...]
>  : knihovnach.
>  : Mate nekdo nejakou radu ?
>
> programovat priamo pre Xwindow je sialenost - obzvlast pre zaciatocnika
> odporucam sa pozriet na GTK, pripadne gnome alebo KDE kniznice.
>  : 5.
>  : Zkousel jsem KLyx. Nejdou vsak psat ceske znaky pomoci klaves 'escrz' (vse s
>  : hackem).
>  : Pri kombinaci klavesy samotneho s hackem nebo carkou vsak jde vse psat bez
>  : problemu ...
>  : Mozna jsem prehledl nejaky odkaz pri pocestovani aplikaci (HOW-TO).

hledejte "keyboard mapping" v $KDEDIR/share/apps/klyx/lyxrc a nastavte
si primarni klavesnici na czech. Funguje to ...

> ja pouzivam (teda obcas) lyx, a tam ide slovenska klavesnica bez problemov,
> ak sa pouzije interna, a v xoch musi byt nastavena US.

nemusi byt nastavena, ja mam v X (KDE) vsude nastavenou cestinu, ale
klyx to ignoruje a jede si podle svyho konfiguraku, jako by se
nechumelilo ...

          Zdeněk Pižl, (Corp. yA), http://e2.pef.czu.cz/~xpizl
             mail me only in ISO 8859-2 or in ASCII
         ... what disk do you want to erase today ?? ...