Par zacatecnickych dotazu

Piotr Ryszkiewicz rpiotr na _REMOVE_THIS_bigfoot.com
Středa Leden 26 01:20:15 CET 2000

Zdeněk Böhm wrote:
> Ahoj vsem,

[...]
> - spustim Xterm pod KDE. Ma nastaveny font "fixed" velikost 10. Jakakoliv
> aplikace pod Xtermem pustena pak nema cestinu (napr. MC, vi), i kdyz KDE
> samotne je cesky (ten font lze nastavit pouze na kodovani ISO-8859-1). Kdyz
> tedy v nastaveni Xtermu nastavim font Helvetica s kodovanim IRO-8859-2,
> nejprv zjistim, ze XTerm se mi roztahne na sirku za okraj obrazovky a to i
> kdyz velikost fontu snizim na 8, kdy uz je pismo temer necitelne. Druhy
> efekt je, ze kdyz spustim MC, je totalne rozsypany.
[...]

Font "fixed" nieje "naozajstny" font, je to iba alias nadefinovany vo
fniekde vo fonts.alias. Tento alias default ukazuje na nejaky
realny font v kodovani ISO-8859-1. Najdes to v subore fonts.alias
v adresari, v ktorom lezia fonty misc pre standardne kodovanie.
Tento adresar, ak mas RH, najdes v subore /etc/X11/fs/config.
Pravdepodobne to bude /usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc.
Staci okomentovat v subore fonts.alias riadok, ktory zacina
slovom "fixed" a pridat rovnaky riadok, s vymenenym
8859-1 za 8859-2 do suboru fonts.alias
v adresari, kde lezia misc fonty pre kodovanie ISO-8859-2.
Tento adresar tiez najdes v /etc/X11/fs/config.
Nasledne treba restartovat font server
kill -USR1 <pid>
<pid> je PID fontservera (proces xfs).
Toto ti zmeni font fixed na "cesky" vo vsetkych aplikaciach, nie iba v
xterm. Pre istotu urob si zalohu vsetkych suborov, ktore budes prepisovat.
Ak nahodou spravis nejaku chybu Xka nenastartuju.

S pozdravom,

--
Piotr <rpiotr na bigfoot.com>