Shrnuti "Par zacatecnickych dotazu"

Zdeněk Böhm bohm na gacc.cz
Středa Leden 26 08:24:33 CET 2000

Kdyz

>Prepnuti do X window je pres ALT+F7 (defaultne).

Jo, diky, to je ono. Patral jsem po tom, kde jsem vzal to prepinani na prvni
konzolu.
Posilam maly uryvek z knihy Pouzivame Linux (autori Matt Welsh, Lar
Kaufmann):

str. 83, podsekce Virtualni konzoly:

Jestlize chcete vyzkouset virtualni konzoly, stisknete levou klavesu ALT a
zaroven
stisknete kteroukoliv z funkcnich klaves F1 az F8.
Pokazde, kdyz stisknete funkcni klavesu, objevi se zcela nova obrazovka s
vyzvou
k prihlaseni. Muzete se tedy k ruznym virtualnim konzolam prihlasovat, jako
byste
byli vzdy novi uzivatele systemu.
Mezi virtualnimi konzolami se muzete prepinat a realizovat tak ruzne
aktivity.
Navic muzete v kazde z nich spustit kompletni relaci X Window.

No, a z te posledni vety mi nejak vyplynulo, ze kdyz se prepnu treba Alt F5
na patou
konzoli, prihlasim se, spustim Xka, pak nekam jinam, ze ty Xka najdu zase na
pate
konzoli, pripadne je muzu pustit na dvou konzolach zaraz.

Kdyz

>Helvetica je proporcionalni font. Aby mohl byt pouzivan v xtermu, musi
>se kazdy znak roztahnout na sirku nejsirsiho znaku (asi W nebo tak
>neco). Musite zvolit nejaky neproporcionalni font (treba fixed z foundry
>misc, courier a podobne).

Nastavil jsem courier a je to v poradku, jediny blby efekt je, ze MC ted
nozobrazuje ramecky okolo oken, ale to uz je detail.

>Moc nechapu. K cemu si prohlizet GRAFICKY obrazek bez grafickeho
>prostredi? Snad je neco pod SVGA, ale silne pochybuju.
>
>Mate nejaky prohlizec *.pdf, ktery by fungoval pod MS-DOSem? :)

No, pod Dosem, ktery bezi v textovem rezimu jdou spoustet programy, ktere
pouzivaji graficky rezim. Proste jsem predpokladal, ze to tu jde tez.
Nemel jsem na mysli prohlizec pro konzoli, ktery *.pdf zobrazi textove.

>Napriklad to nezatazuje natolko pocitac, na konzole sa pracuje
prijemnejsie,
>mozem napr na jednej console editovat text, na druhej pustat latex a na
>tretej si to prezerat

 To je presne ten duvod, proc jsem se na to ptal.

Na zaver jen malou poznamku. Kdyz vygeneruju *.pdf pomoci pdfcslatex
(verzi nevim, ale byl soucasti lokalizovane distribuce RH 6.0), tak
Acrobat Reader 3.01 pro Wokna ho zobrazi a tiskne dobre, tentyz program
ve verzi 4.0 zobrazi pres text smouhy a vytiskne totalni chaos. Tak nevim,
jestli
je to bug Acrobat Readeru 4.0, nebo pdfcslatexu.

Diky vsem za pomoc Zdenek