vadny supblock na ext2 (/)

Pavel Reznicek rez20um na axpsu.fpf.slu.cz
Úterý Leden 25 16:56:31 CET 2000

pokud jej necham nastartovat bez parametru lila(doslovne):
partition check:
hda: hda1 hda2 hda3
request_module[block-major-22]: root fs not mounted
VFS: cannot open root device 16:02
Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 16:02

jestlize zadam za lilo parametr root=/dev/hda2 (/) :

namountuje (/) jako readonly, pusti na nej fsck.ext2 operation not
supported by device, while trying to open /dev/hdc2:
...superblock nepopisuje korektne ext2, asi je corrupted..
zkus e2fsck -b 8193
a ted to chce heslo na roota..

vyzkousel jsem to presne jak mi to nastinili, dokonce i pri odmountovanem,
rw primountovanem disku, ale nic..:-((

				./S