jak se zbavit diakritiky v textu?

Vaclav Stepan w na linux.fjfi.cvut.cz
Středa Leden 26 22:21:23 CET 2000

On Fri, Jan 21, 2000 at 01:41:56PM +0000, David Sumsky wrote:
> Potreboval bych zjistit, zdali lze nejak text s diakritikou prevest na
> text bez ni. Pouzivam (zatim) editor Emacs a na nic jsem neprisel; zkousel jsem psat
> nejake filtriky v cecku (perl neumim), jenze to mi fungovalo jen s nejakym urcitym
> kodovanim; chtel bych neco universalnejsiho.
> Nenapada nekoho z vas neco, jak to udelat?

Pomoci nejakeho skriptu urcite co to je za kodovani
(treba dle ukoncovani radku reknete, ze to je DOS a tedy CP852,
 nebo prohlednete text, zda ne-ascii znaky sedi vuci cestine
 v danem kodovani) --- to by se zrovna asi v Perlu psalo prijemne :-)

Pak muzete pouzit treba cstocs.

Nebo jestli to nechcete jako filtr, da se lynxu rici, ze display je ascii
a soubor v prislusnem kodovani.

K te autodetekci --- urcite ji umel pocestovaci balicek pro
Emacs 19.3, takze by se tim asi dalo inspirovat.

Pekny den

------
Vaclav Stepan
w na linux.fjfi.cvut.cz