Autentifikace v Apache pres MySQL

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Čtvrtek Leden 27 20:22:24 CET 2000

On Thu, 27 Jan 2000, Michal Ludvig wrote:

: Potreboval bych udelat system, kdy uzivatel se jednou prihlasi a pak na
: zaklade toho jmena/hesla ma pristup k ruznym adresarum. Kazdy uzivatel k
: jinym (napr. adresare a b c d ; uzivatel 1 smi cist a b c , uzivatel 2: a,
: uzivatel 3: b d). Overovani pomoci PHP nejde - v kazdem adresari budou
: nejake soubory, ktere si dany uzivatel bude moct rovnou stahnout. Taky
: system, kdy by ke kazdemu adresari patrilo jine heslo, nebo kdy by se
: musel ke kazdemu adresari udrzovat zvlastni passwd soubor mi moc
: nevyhovuje. Takze v principu bych potreboval autentifikovat nejen na
: jmeno/heslo, ale jeste v zavislosti na adresari. Pres mod_auth_mysql to
: nejspis nejak zaridit pujde, ale bude to ponekud krkolomny. Kdybyste
: vedeli o necem pohodlnejsim, dejte mi prosim vedet.
: Diky
: Michal Ludvig
: --

Hmmm... a potrebujete to delat dynamicky, nebo jen staticky? Ja bych to
udelal pres auth_basic, vsechny uzivatele bych narval do jednoho htpasswd
a pak bych vyuzil grupy. Tj do jednotilvych .htaccess bych dal vzdycky
"require group _adresar_" a pak bych v nejakem htgroup prirazoval
jednotlive uzivatele do grup.

A kdyby to bylo potreba dynamicky, tak bych ty soubory htpasswd/htgroup
generoval z databaze (ale to jenom proto, ze jsem liny...)

Petr Tomasek

--
Petr Tomasek, http://www.etf.cuni.cz/~tomasek/

Národ je od toho, abychom se mili za co stydit.