nameserver s dvoma rovnakymi domenami

KUDLAC Tomas kudlac na asset.sk
Pátek Leden 28 10:45:53 CET 2000

Zdravim,

Na fwalle bezim master nameserver pre domenu abc.sk (internet) a pocitace vo
vnutornej domene sa volaju takisto .abc.sk. Vnutorny DNS bezi na inom
pocitaci. Potreboval by som fwall prinutit aby vedel rozpoznavat aj tie aj
tie mena. Idealne by to bolo, keby sa najprv pozrel do svojej databazy a ak
tam zaznam nenajde, tak sa opyta interneho DNS. Zatial sa mi zda ze ked
nameserver zisti ze je master pre nejaku domenu a rekord sa v databaze
nenachadza uz sa nepyta dalej. Na tejto adrese
http://www.fwtk.org/fwtk/docs/documentation.html#3.1 som nasiel postup,
ktory ma uz aj predtym napadol, ale zdalo sa mi to nevyhodne, pretoze to
bude spomalovat query. (komu sa nechce citat: treba nastavit resolver na
Fwalli az sa pyta vzdy interneho DNS a na internom DNS treba nastavit fwall
ako forwarder). Co poviete na taketo riesenie?

PS. na fwalle potrebujem resolvovat interne mena koli povolovaniu pristupov
von
PPS. Napadlo ma riesenie ze premenujem vnutornu domenu. Resp. na interny DNS
by som pridal zonu napr abc-internal a v reverznej zone by som prehodil abc
na abc-internal (v internej sieti sa reverzny lookup pouziva len pri
povolovani pristupov von, takze to v podstate neobnasa nijaku namahu) . V
tom pripade by bolo jasne kde sa maju hladat ake mena.

--
Tomas Kudlac