Inzerat BSA

Petr Soucek petr na ryston.cz
Sobota Leden 29 00:52:15 CET 2000

Martin Caslavsky wrote:

> Temi "lzivymi" informacemi myslite konkretne co?

Napriklad tvrzeni, ze "zkopirovane verze bez radne zaplacenych licenci"
je kradeny software. To ale neni pravda pro freeware, software s
nekterou z "Open Source" licenci a koneckoncu, jak uz tady padlo ani
treba pro Internet Explorer - ten je taky prece zkopirovany bez radne
zaplacenych licenci.

Nebo "Pamatujte, ze softwarove piratstvi zpusobuje v CR MILIARDOVE
danove uniky!" - to je naprosty nesmysl. Kde by se ty miliardy vzaly? :)
Osobne si navic myslim, ze neexistence softwaroveho piratstvi by ve svem
dusledku vybrane dane snizila.

A koneckoncu i tvrzeni, ze softwarove piratstvi ma na svedomi mnoho
pracovnich mist je trochu mimo - mnohem vice pracovnich mist zase
pridava.

Proste cela kampan je postavena na nesmyslech, stejne jako treba "Nahe
PC".

Bohuzel se ale z cele kampane vytratilo to, co by v ni melo byt
predevsim - ze krast je nemoralni i nelegalni, a ze to ani neni nutne.

Jenomze firmam, ktere za kampani stoji, jde jen o ty penize, ktere ale
nikdy neexistovaly a nikdy je tedy nemuzou dostat, cele jejich snazeni v
tomto duchu postrada smysl.

Kdyby se totiz vedla kampan nezavisle na zajmech zcela specifickych
firem sdruzenych v BSA, byla by jasnou propagaci Open Source a Linuxu -
kdyby byly vsechny firmy, ktere proste nemaji na to, aby koupily na
vsechny pocitace Winxx + Office + na server WinNT se spravnym poctem
licenci, striktne nuceny zanechat sveho nelegalniho jednani, nezbylo by
jim nic jineho, nez prejit na software zdarma. To by vedlo k jeho
dalsimu rozvoji a popularizaci, navic by si pak takova firma uz urcite
nekoupila ani jednu licenici MS produktu. A to je to, co MS jako hlavni
sila stojici za BSA nechce, a proto musi vymyslet takovehle lzive nebo
alespon dezinformacni kampane.

> Kazdopadne JE zazalujte nebo se zklidnete.

Nejsem pravnik, a klidny az tak byt nemuzu, kdyz vidim, jak nekdo cilene
mate verejnost. Mrzi me, ze jim v tom (za penize) pomahate, ale to je
hlavne Vas problem a Vaseho svedomi.

Zdravi

Petr Soucek