instalace z HDD

Ing. Miloslav Ponkrác ponkrac na peregrius.cz
Sobota Leden 29 17:31:16 CET 2000

Ja jsem to zkousel, ale radeji jsem to nainstaloval z CD. Sice v prirucce k
RedHat 6.1 CZ to doporucuji, ale asi to nikdo z nich nezkousel.

Problem je ten, ze FAT nerozlisuje velke a mala pismena souboru. Kdyz jsem
se pokusil zkopirovat RH 6.1 na disk, vyskytly ve stejnem adresari dva
soubory, jejichz nazev se lisil jenom tim, ze jeden ho mel velkymi a druhy
malymi pismeny. To FAT opravdu nezvladne. (Musim ale rici, ze mozna nebyl
zivotne dulezity, ale to jsem moc nezkoumal). Tudiz cele CD se prekopirovat
na FAT opravdu neda.

Pokud to chcete zkusit, musite si dat pozor, abyste to kopiroval pod
Windows, protoze DOS prevadi vsechna pismena na velka, coz znemozni
instalaci Linuxu, nehlede na prilis kratka jmena.

Pokud vyse zminene dva soubory nejsou zivotne dulezite pro instalaci, coz
nevim, lze se o instalaci z FAT pokusit. Ale osobne jsem si radeji zaridil
instalaci z CD. Je to mnohem mene problematicke.

Snad jeste nevim, jak kdo ma zkusenost s RH 6.1, ale ja a nekolik lidi,
kteri jsme si RH 6.1 CZ koupili jsme zurili nad tim, ze ke konci instalace
se instalak kousl. A to opakovane, porad dokola. Po mnoha instalacich jsme
byli zoufali. Pravdepodobne instalak nejak nesnasi, kdyz musi formatovat
Linuxove oddily. Pomohlo, pokud jsem predformatoval oddily pomoci DOSovskych
nastroju (to by clovek neveril, ze opravdu jsou programy v DOSu podporujici
Linux a diskedit z DOsu take neni k zahozeni). Jiny kolega zase po trech
dnech pokusu nainstaloval RH starsi verze, ktera vse korektne zformatovala a
provedl upgrade. Dalsi clovek z tech, co jsme to koupili to po trech dnech
vzdal, kdyz se RH 6.1 CZ kousala na to same.

Miloslav Ponkrac

+lze instalovat linux (RH 6.1) z pevneho disku formatovaneho jako FAT?
+nemate s tim nekdo nejakou zkusenost?