Routovani & gated - delsi

feela na ipex.cz feela na ipex.cz
Neděle Leden 30 16:50:46 CET 2000

On Sun, 30 Jan 2000, Pavel Trubl wrote:

> Dobry den,
> chtel bych poradit. Situace:
>
>         -----------   sit 10.73.32.0
> --------| Server  | ------------------
> Inet    | (gated) |
>         |         | ------------------
>         -----------   sit 10.73.48.0
>             |   sit 10.73.80.0  |-------|  sit 10.73.81.0
>             --------------------|router |-----------------
>                                 |(gated)|
>                                 |-------|
>

> Chci na routeru (RH 6.1) rozbehnout gated, ale nejsem si jistej, jestli
> jsem to spravne nakonfiguroval. /etc/gated.conf vypada takto:

> [...]

rip no;

> ospf yes {
>     area 0.0.0.0 {
>     stub;
>         networks {
>             10.73.81.0 mask 255.255.255.0;
>         };
>     interface 10.73.81.1;
>     };
> };

Spise bych to videl takto:

rip no;

ospf yes {
	backbone {
# Pripadne area X.X.X.X. {
		networks {
			10.73.0.0 mask 255.255.0.0;
		};
	interface 10.73.81.1 {
		enable;
		priority 1;
	};
	interface 10.73.80.119 {
		enable;
		priority 1;
	};
};

Kazdopadne router by mel mit vice interfacu, takze musite zapnou
vsechny. Vas planek je celkove hodne nejasny. Muzete naznacit, kde jsou
jake interface?

> Na routeru ma rozhrani smerem na server IP 10.73.80.119, na druhe strane
> 10.73.81.1. Cislo OSPF oblasti mi rekne kdo? Spravce serveru? Az mi ho

Ano, tedy rekne ho spise spravce celeho AS!

> doplnim, bude to fungovat? Preda gated na routeru spravne informace na
> gated na serveru? Pokud je na kazde strane  routeru jine cislo site,

Uvidite. :-)

> musi se doplnit definice site 10.73.80.0, i kdyz je router v jedne OSPF
> oblasti? Pokud je to uplne spatne, jak by to melo vypadat?

Mela by tam byt cela site cele ospf oblasti.

> 2. Pridleni verejnych IP na sit 10.73.81.0
> Chtel bych pridelit na siti 10.73.81.0 verejne adresy. Napadlo me to
> takto:
>     Na routeru priradim zarizeni eth2 s adresou 10.73.81.1 IP aliasem
> verejenou adresu:
> # ifconfig eth2:0 x.x.x.x netmask 255.255.255.224
>
> Na PC klienta na siti 10.73.81.0 nastavim jeho verejnou IP a jako gw
> bude mit x.x.x.x. Pak do /etc/gated.conf pridam definici site s
> verejnymi IP stejnym zpusobem jako 10.73.81.0? Bude to tak stacit? Preda

Ano.

> gated na routeru spravne informace na server tak, aby bylo mozne verejne
> IP na siti 10.73.81.0 provozovat?

Ano, pokud to udelate jako novy interface nebo to budete propagovat jako
static route...

--
Ondrej Feela Filip
E-mail: feela na ipex.cz