GNU licence (was Re: Inzerat BSA (trochu OT))

Vladimir Rengevic grafon na grafon.sk
Neděle Leden 30 23:24:42 CET 2000

Prijemny den,

> On 30 Jan 00, at 19:27, Ing. Miloslav Ponkrác wrote:
> [snip]
>
> Je to skutecne pravda? Chci rict, je v te licenci nekde uvedeno
> "zdarma"?

Pokial sa nemylim, tak plati povinnost spristupnit povodne zdrojove
texty, zachovat autorov v hlavickach, ale to, co vytvorim uz pod GPL
byt nemusi. Ako by potom mohol existovat StarrOffice, ked vyuziva
jadro Linuxu a kniznice, ktore su pod GPL?

> A kdyz jsme u toho, za kolik penez se dneska prodava treba 602?
> Pravda, bez zdrojaku.

Vychadza z filozofie, ze cena kancelarskeho balika by nemala byt vyssia
ako 10% z ceny pocitaca. Takze pod 3kKc (presne neviem).

Nasadenie v kancelarii by malo pomaly byt bez problemov. Mozete si vybrat
Gnome, KDE alebo iny manazer, nainstalovat StarrOffice a cela firma
ma textovy editor a tabulkovy kalkulator (aj ked to ma jeden zadrhel,
nie je to lokalizovane a treba vediet aspon co-to anglicky). Na druhu
stranu ale ludi naucite otvorit, ulozit a vytlacit dokument a to im vecsinou
staci.

> A lidi z 602 se pomalu stehuji pod most... :-)

Ale to je prave vdaka softwarovemu piratstvu. Je lahsie ukradnut MS Office
ako kupit SW od 602 (aj ked asi za 1/4 ceny MS Opice). A prave toto
je jeden z dovodov, preco by sa piratstvo malo postihovat dostatocne
tvrdo.

> NT). Uz jste nekdy videl, ze po nabootovani ze zachranne diskety
> NT sdeli "nemuzu nalezt, na kterem disku byly NT instalovany; dej
> sem ERD nebo mas smulu" a nechteji se ani zeptat, ze byly na
> D:? Pak si rikate, jestli by vam nemeli platit cas straveny
> zbytecnou reinstalaci vseho. A nabootovat Win98 (ci NT) ze
> zachranne diskety, spustit _neco_jako_ fsck, lilo a znovu najet? O
> tom si nechte taky zdat...

Ak mam s Windowsom problem skusenosti hovoria jednoznacne
nabootovat z diskety, format c: /u a nainstalovat znova. Asi to
vedia aj oni sami a o nejake zachrany sa radsej ani nepokusaju...

Pekny slnecny a teply den vsetkym praje

Vlado

Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON
Tranovskeho 19, 031 01 Liptovsky Mikulas, SLOVAKIA
tel.: ++421/849/55 26 153, fax: ++421/849/56 21 454