Cesky tisk - uvaha

Peter Lacus zorba na pobox.sk
Neděle Leden 30 23:53:18 CET 2000

Pavel Janik ml. wrote:

>    From: Peter Lacus <zorba na pobox.sk>
>    Date: Thu, 27 Jan 2000 17:42:04 +0000
>
> Zdravím.
>
> [...omlouvám se, ale nemám eas poepisovat špatnou eeštinu, kterou zkomolil
> poštovní klient puvodního odesilatele...]

diakritika je v poriadku, chyba je v hlavicke (iso 8859-1 miesto iso
8859-2) - je to bohuzial chyba Netscape 3.0. Pred nedavnom som tu
posielal otazku, ci sa s tym neda nieco urobit. Asi neda. :-(

>    > > AFM) a je omezen na šestnáct ruzných výšek písmen. Prosti a jednoduše práce s
>    > > fonty a tisk je v poeítaeích stejni daleko jako 7bitový ASCII kódpro kódovaní
>    > > eínštiny.
>    >
>    > s týmto si dovolím nesúhlasi<< a dodám u3/4 len dve slová: Display
>    > PostScript.
>
> Vá3/4ený kolego, mohl byste mi prosím prozradit nijakou Open Source implementaci
> Display Postscriptu, která nemá problémy s autorskými právy a je _pou3/4itelná_?

pozor, v predchadzajucej vete, na ktoru som reagoval nie je ani slovo o
Open Source a ja osobne sa neobmedzujem len na Open Source software.

> Tj. pou3/4itelná nejenom v naší zemi, ale napo. v Eíni? Napo. ani XFree 3.9.17
> nemá standardni obsa3/4enu podporu pro DPS kvuli licenením nejasnostem. Jediný
> rozumný systém, který má podporu DPS implementovánu je (pokud je mi známo)
> NextSTEP, který je IMHO mrtvý (tím samozoejmi nechci oíci, 3/4e by to byl systém
> špatný, ty eerná škatulky mily nico do sebe :-).

1. treba si zvyknut, ze nie vsetky veci su Open Source. Adobe proste
pozaduje licencne poplatky a stym sa asi neda urobit nic - azda len
vymysliet nieco podobne.

2. NeXTStep nie je mrtvy, ale tvori zaklad MacOS-X.

> Mo3/4ná byste ta dvi slova mohl trochu rozvést a<< je o eem polemizovat, takhle
> to opravdu nemá smysl.

neslo mi o polemiku, skor o to, ze aj inak rozumni ludia ako keby
niekedy mali klapky na ociach a robia zavery o veciach, ktorym
nerozumeju. Dokonca v tomto pripade ani toto nie je pravda, sudiac aspon
podla urovne Linuxovych Novin su Vase znalosti o pocitacovej (a nielen
pocitacovej) sadzbe na vysokej urovni. O to viac ma zarazilo to
nestastne tvrdenie - mozno som nieco nepochopil ja.

> Napište na cstex na cs.felk.cvut.cz. Jinak mu3/4ete pou3/4ít fontinst, tftopl a poté
> zpit apod. Viz manuálové stránky.

ok, vdaka.

Bedo.