Sekundarni DNS

elef roka na elef.sk
Sobota Červenec 1 23:01:19 CEST 2000

On Sat, 1 Jul 2000, Jan Pavlik wrote:

> Ahoj,

caf

> provozujete nekdo prosim sekundarni nameserver na BINDU 8? Muzu Vas poprosit nekoho poprosit o ukazkovy named.conf a domeny?
> Nebo vystvetleni v cem se lisi od primaru? Nechce mi to chodit :(

primarny ma v named.conf v polozke zony uvedene type master, sekundar ma
type slave.
V zone nieje ziadny rozdiel. sekundar si taha zonu od primarneho a
ostatne nameservery vedia, ktore DNS su autoritativne (ci uz primar alebo
sekundar) podla toho, ze pre ten ktory konkretny server je NS record pre
danu domenu v zonovom fajle. Inak sa NS pre domenu zistia podla toho, co
je uvedene v domene o 1 vyssie. cize zbytocne mozte mat pre domenu
firma.sk uvedene NS zaznamy pre 10 nameserverov, ked ns.eunet.sk bude mat
uvedene len nejake ine dva (ako priklad). Cize to co som pisal predtym
plati len v tom pripade, ze vsetko suhlasi aj s DNS o level vyssie.
Skus popisat, co konkretne ti nechodi, mozme riesit dalsie problemy.
Tazko vypisaovat uplne vsetko, kvoli comu to nemusi chodit.

                                        Elef.
Juraj 'Elef' Roka, JR2927-RIPE, roka na elef.sk, http://www.elef.sk
System administrator at Military Academy Liptovsky Mikulas.