Kompilace dbmetrix-0.1.9

Michal Krause michal na krause.cz
Pondělí Červenec 3 19:12:00 CEST 2000

On 03/07/2000, Michal Belicek wrote:

> Stahl jsem si z http://apoc.tamos.net/sw/dbMetrix/index.html KDE clienta
> pro MYSQL ve verzi dbmetrix-0.1.9.
> Udelal jsem kompilaci podle navodu, ovsem po spusteni mam chybu:
>
> ./dbmetrix: error in loading shared libraries: libmysqlclient.so.6:
> cannot open shared object file: No such file or directory
>
> Knihovna samozrejme existuje /usr/local/lib/mysql coz me fakt s...
>
> Kdyz jsem se dival do configure.in tak je tam jako default cesta k mysql
> knihovnam /usr/local/lib/mysql.
> Ty kompilace me fakt nekdy stvou.
>
> Prosim poradte nejaky standardni postup co v takovych pripadech delat,
> [...]

Problem je, ze program je zkompilovany tak, aby pouzival dynamicke
knihovny a ty se hledaji jenom v urcitych adresarich. Vas problem ma
nekolik moznych reseni. Napr.:

a) pridat cestu k te knihovne do /etc/ld.so.conf a spustit ldconfig

b) nalinkovat nebo skopirovat knihovnu do nektereho adresare, ktery je
jiz v ld.so.conf uveden (muze to byt treba /usr/local/lib)

c) pred spustenim programu rict linkeru, aby hledal knihovny i ve
zminenem adresari pomoci promenne prostredi LD_LIBRARY_PATH

S pozdravem

Kdyz instalujes novy motherboard, over si, jestli jadro detekuje spravne
dostupnou operacni pamet.                         Stare aztecke prislovi