posta pro root

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Úterý Červenec 4 08:40:50 CEST 2000

Dobry den,

Petr Snajdr wrote:

> Nejlepe tak, ze si ony dopisy forwardnete na ucet jineho uzivatele :-)
> Prece jen uzivatel root ma jiste vysdani postaveni v systemu a
> neni moc zahodno pres nej nektere ukony provadeti :-)
> Zvlaste pak ty pri nez muze  Vase heslo ziskat nekdo jiny :)

No, ja jsem se taky donedavna domnival, ze protokolem POP chodi
otevrene heslo. Standardne ano, ale nemusi to tak byt. Tuhle jsem
si odposlechl komunikaci mezi mym pocitacem (Netscape na Linuxu)
a nasim serverem a na zacatku bylo misto

user nekdo
+ OK, password required
pass neco
+ Athentication OK

---

auth
+ hexa_cislo
zmenene_hexa_cislo
+ dalsi_hexa_cislo
jine_hexa_cislo
+ Authentification OK

Takze jak se zda, POP protokol umoznuje autentifikaci (asi)
pomoci neceho podobneho jako CHAP. Ale je pravda, ze tohle neumi
vsechny servery POP, napr. cucipop na vyzvu auth odpovi ERR
invalid command, use USER, APOP... Jinak se priznavam, ze ty
vyzvy a odpovedi jsem psal podle toho, jak jsem si pamatoval, ale
alespon zhruba by to melo sedet...

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na email.cz, tel.:038/777 30 72