aktivni z pasivni FTP rezim

Martin Lipinsky mlc na czech.net
Úterý Červenec 4 09:00:35 CEST 2000

On Mon, 3 Jul 2000, Kolja wrote:

> Prosim, muze mi nekdo strucne vysvetlit jaky je rozdil mezi aktivnim a
> pasivnim FTP prenosem? Moc dekuji.

Aktivni i pasivni varianta:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Vas klient navaze spojeni se serverem na ftp port 21. Po tomto kanalu
putuji vsechny ricici prikazy jako cd atd. Jakykoli datovy vystup (list
adresare, stahovany soubor) jde po druhe konexi. A v tom jak je tato
konexe delana se lisi aktivni a pasivni ftp.

Aktivni:
~~~~~~~
V aktivni verzi ftp server ze sveho portu 20 (ftpdata) navaze spojeni s
Vasim pocitacem na portu > 1024 ktery se pred tim dohodl po ridicim
spojeni a kde ceka klient na data.

To ze server navazuje spojeni smerem ke klientovi delalo problemy s
nastupem firewalu. Proto napriklad pro tyto spojeni existuje modul do
masq.

Pasivni:
~~~~~~~
Zaroven vznikla pasivni varianta. Ono druhe datove spojeni se nenavazuje
ze serveru na klenta, ale z klienta na server na nektery port > 1024 opet
predem domluveny v ridicim spojeni.

(doufam ze jsem se nikde nesekl, pisu to z hlavy a hrabat se v knizce
nemam cas, kdyztak at me nektery z kolegu opravi).

S pozdravem

Martin Lipinsky'                                       Luko CZECH-NET
email: ml na czech.net                                    Argentinska 38
pgp: http://ml.czech.net/ml.asc                        170 00 Praha 7
tel.: + 420 2 20385500                                 Czech Republic
SUPPORT: +420 2 20385444, support na czech.net, http://support.czech.net