Hardware

Úterý Červenec 4 13:55:19 CEST 2000

Juraj Hajka píše:
> Mam pII 333 , 128 Ram ,  4,5 GB SCSI disk
> Bezi na nom : Red Hat 6.2
> Sluzby: squid, sendmail, dns,ftp,www
> cca: 100 users a pribudaju
>
> volnej pamate mi vykazuje cca 7 - 4 MB je to v poriadku alebo uz mam
> uvazovat o upgrade Ram?
	Podívejte se podrobně na výpis příkazu free.
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:        127872     125076       2796      80492      24456      52320
-/+ buffers/cache:      48300      79572
Swap:       266224       2692     263532

        Systém používá volnou paměť podle potřeby jako vyrovnávací
paměť pro diskové operace. Ta je označená jako použitá (kolonka used), ale
lze ji kdykoliv uvolnit a přiřadit aplikacím - proto je ve výpisu i řádek
-/+ buffers/cache, podle něj poznáte, kolik je po přičtení/odečtení
vyrovnávacích pamětí obsazeno/volno. Takže podstatný je údaj na druhém řádku
výpisu v kolonce free. Teprve větší a trvalé zaplnění odkládacího prostor
(swap) si říká o zvětšení paměti.

Viz též: free (1), top (1), archív konference

> pritom vsetko bezi OK.
to je přesně ono