LILO pro linux a WinNT na dvou HDD - vyreseno

candra na volny.cz candra na volny.cz
Úterý Červenec 4 17:11:56 CEST 2000

Tak jsem to nakonec nejak uchodil... ale byla to drina.
Nejprve jsem zkousel to co pisou v mini HOWTO  Linux+NT-Loader.
To se mi ale nepovedlo rozchodit...

Cil: pomoci bootmanageru LILO bootovat WinNT nebo Linux

HDD s budoucim WinNT nastavit na Primary master.
HDD s budoucim Linuxem nastavit na Secondary master.

Na HDD pro Linux je treba udelat system FAT kvuli odkladacimu mistu
pro instalaci Linuxu. Nainstalovat Linux.
Na HDD pro WinNT nainstalovat bootmanager (v mem pripade POWER MAGIC 3.0).
Prepnout DOS fdiskem na aktivni partici na kterou chceme instalovat WinNT.
Nainstalovat WinNT. Prepnout DOS fdiskem zpet na aktivní partici bootmanageru.
Pri restartech se bootmanager pta, ze ktere partice se ma zavest systém.
Nechat nabehnout LINUX. V Linuxu nainstalovat lilo na hda1 a pozmenit konfiguraci na:

boot=/dev/hda1	# na /dev/hda1 je bootmanager
map=/boot/os2_d.b
install=/boot/boot.b
prompt
timeout=50
default=linux

image=/boot/vmlinuz-2.2.12-20
label=linux
initrd=/boot/initrd-2.2.12.20-20.img
read-only
root=/dev/hdc1

other=/dev/hd2  # na /dev/hda2 je system WinNT
	table=/dev/hda
	label=NT

Instalaci Lila na hda1 se prepise stavajici bootmanager (Power Magic)a o bootovani
systemu se stara uz pouze lilo.
Tato konfigurace v manu Linuxu není nebo jsem ho tam nenasel. Je tam popsany zpusob,
jak si vytvorit do WinNT startovaci nabidky polozku Linux. To mi ale nefungovalo.

Mozna ze je to trochu zdlouhave, ale funguje je to OK...

	Vlasta Candra