Re: Vytváření knihoven so

Ing. Miloslav Ponkrác postovni.holub na atlas.cz
Neděle Červenec 9 00:02:39 CEST 2000

>Prave jsem na toto tema napsal kratky tutorialek -- viz
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/tutorial.html .

Právě jsem si manuálek přečetl, jenom bych poprosil o jedno upřesnění,
možná, že by se to také mělo stát součástí Vašeho manuálu.

Mám zkušenosti s programováním dynamických knihoven ve Windows, ale princip
bude stejný.

1) Zde se musí v hlavičkovém souboru označit funkce, které budou tvořit
rozhraní dynamické knihovny (člověk nemusí chtít mít v rozhraní dynamické
knihovny všechny funkce, které jsou extern).

2) A také, i když nepovinně, se může v hlavičkovém souboru kompilátoru říci,
která funkce naopak vstupuje z jiné dynamické knihovny. Linker to vyřeší i
bez tohoto upozornění, ale pokud to kompilátor věděl, vyrobí efektivnější
kód.

Píšu totiž jakési rozhraní, které potřebuji rozchodit pod Windows, ale
později bych ho chtěl přenést i na Linux. Proto jsem vlastně vznesl otázxku
do konference, jak je potřeba změnit zdroják v C (píšu to v C++, ale to by
nic měnit nemělo).

S pozdravem

Miloslav Ponkrác