omezovani rychlosti ve squidu

Frantisek Dufka dufkaf na merit.cz
Pondělí Červenec 10 11:08:26 CEST 2000

Cetl jsem FAQ ale zatim pouze zbezne takze jsem to moc nepochopil.
Rad bych vedel jestli ty buckets umoznuji nasledujici vec.

Chci omezit rychlost pro pristup z vnitrni site na venkovni www a ftp.
Primy pristup nebude, vsechno pujde pres squid.

Mam skupiny pocitacu (nemusi to byt jenom cele podsite ale i
skupina ruznych ip adres z podsiti) kteri si plati urcitou pomerovou cast z
pronajmu jedne pevne linky a chteji mit zajisten urcity minimalni tok
souvisejici s tim co plati.

V pripade (a to je dulezite), ze jedna skupina svuj tok nevyuziva je zadouci aby
ostatni skupiny meli tok rychlejsi, ale mely vicemene zarucen ten svuj
minimalni. umi tohle squid ?

Pochopil jsem z FAQ ze to staticke rozdeleni maximalniho toku na ruzne pomery
pro ruzne skupiny by slo, ale to aby mel jeden plnou kapacitu kdyz ji ostatni
nevyuzivaji si uz nejsem moc jisty, a to aby ty skupiny nebyly cele podsite uz
vubec ne.

Nemohl by nekdo kdo to omezovani ve squidu pouziva uvest nejaky maly prikladek ?

Pro jednoduchost treba pro tri podsite 172.0.16.0/24, 172.0.17.0/24,
172.0.18.0/24 rozdelene treba na pomery 3/2/1 pro 64kbit linku ?

A pak treba jako perlicku, jestli to vubec jde, aby treba ta prvni skupina
nebyla podsit ale treba ip adresy 172.0.17.10 172.0.17.11 172.0.18.10 ?

Mozna na to prijdu casem sam, ale jestli to nekdo z vas uz delal a byl by
ochoten se podelit ...

Dekuji

Frantisek Dufka