A zase ty BogoMips :-)

Martin Douda mad na students.zcu.cz
Pondělí Červenec 10 20:29:27 CEST 2000

On Mon, 10 Jul 2000, Korinek, Jan wrote:

> Ahoj vespolek.
>
> Po dlouhe dobe jsem opet restartoval tucnaka (upgrade jadra 2.2.14-6.0.1 ->
> 2.4.0-test2) a pri bootu jsem si fsimnul, ze razem je BogoMips na
> dvojnasobku puvodni hodnoty (overeno v logach :-)
> Sakra, jestli je to referencni cislo, snad se nemuze zmenit na dvojnasobek.
> Zapnul jsem sice nektere dalsi optimalizace (APIC, PIII, ...), ale to tolik
> neudela.

Ty optimalizace můžou udělat hodně. Pokud gcc se zapnutými PIII
optimalizacemi vytvoří dvakrát tak efektivní prázdný cyklus, bude hodnota
BogoMIPS dvojnásobná.

Nebylo to původní jádro instalované přímo z RPMka a tedy optimalizované
pro i386? Myslím si, že tohle by mohlo klidně vysvětlit i tak velký
rozdíl.

BTW: Pokud používáte čisté 2.4.0-test2, tak rozhodně zvažte upgrade na
2.4.0test3-preX, -test2 alespoň někomu pravidelně klekalo při umountu
filesystému, kam bylo zapisováno (workaround: remountovat read-only, pak
odmountovat). Podle všeho sice byl částečně na vině ovladač filesystému
(v mém případě reiserfs), ale v linux-kernel byl daný problém hlášen i od
lidí, kteří používají ext2.

					Martin

                        Martin "MaD" Douda
WEB:http://www.volny.cz/mad3/                EMAIL:mad na students.zcu.cz
SMS:mad na gate.mobil.cz (up to 160 characters) PHONE:+420603752779
PGP:ID=0x6FE43023 Fingerprint:E495 11DA EF6E 0DD6 965A 54F3 888E CC9E 6FE4 3023
I am a computer, dumber than any human and smarter than an administrator.