Kdo me nauci konfigurovat sendmail?

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Úterý Červenec 11 11:09:24 CEST 2000

On Tue, 11 Jul 2000, Juraj Hilovsky wrote:

> To sa neda naucit...
> :-)

Souhlasim, to sveho casu umel pouze Petr Kolar z Liberce :)

Obecne se da sendmail zkonfigurovat pomerne dobre. Balicek sendmail-cf
obsahuje vse podstatne pro vytvareni *.cf souboru. Vse je reseno pomoci m4
maker, ktera maji samovysvetlujici nazvy, co ktere dela. V adresari
/usr/lib/sendmail-cf je README, kde je popsan jak postup, jak z tech m4
maker vyrobit konfiguracni soubor pro sendmail tak i vyznam jednotlivych
voleb, ktere je mozne pouzit. Neni to nic hrozneho, staci znalost
anglictiny a toho, co vlastne chci mit za volby a 2 hodiny na projiti
voleb. Pak se vse generuje pomerne jednoduse. Pokud neco neni jasne,
existuje FAQ na Webu, coz mi vetsinou stacilo.

Jinak predpripraveny *.cf od RedHatu obsahuje vsechny potrebne zakladni
nastaveni. Mam na mysli omezeni na relay, podporu procmailu, virtusertable
apod.

To co z toho vznikne je jine kafe, do toho neni radno zasahovat, i kdyz i
to je mozne...

R.V.

| Radek Vybiral				           Radek.Vybiral @ vsb.cz |
| Technical University of Ostrava               http://www.vsb.cz/~l92494 |
| Czech Republic                                    GSM: +420 602 473 670 |
| Projects: Admin on darksys.vsb.cz		    http://darksys.vsb.cz |
| NEW! Czech: Sluzby automobilistum	          http://www.automobil.cz |
|     J.W Goethe: "Prestoze svet stale pokracuje, mladi lide musi	  |
|	           vzdy zacinat od zacatku."				  |