kontrola provozu

Petr Bravenec Petr.Bravenec na semperflex.cz
Úterý Červenec 11 14:08:45 CEST 2000

Forman na libus.cz wrote:

> Potrebuji specifikovat napriklad slovo sex ci xxx a ten software by mel
> umet odmitat dany pozadavek. Prece nemusim pro danou vec hnedle instalovat
> proxy a ipchainsy todle nezvladaj,

Ipchains pochopitelně ne. Tam se směrují pakety pouze podle IP hlaviček,
ne už podle obsahu. Proxy se mi zdá jako nejpřirozenější řešení. Pro obyčejnou
kontrolu obsahu stačí minimální instalace. Squid umí bez problémů kontrolovat
přístup podle URL adres, podle obsahu asi ne.

Jinak takovou poznámku z praxe:
Zamezovat přístup podle obsahu může být silně zavádějící, mám na mysli například
kombinaci "MSexcel". Slovo "sex" obsahuje i tato pošta a zhruba každá druhá
příloha.
Dělal jsem si filtry proti spamu a nestačil jsem se divit, co všechno se
zařadilo
do přihrádky "nežádoucí". Nakonec jsem došel k názoru, že například pro sexuálně
orientovaný spam je nejtypičtější obrat nikoliv "sex" ale "click here" nebo
"enter here". :-(

A pak nastavujte nějaké filtry ;-)

Petr Bravenec