LILO a WIN98

Martin Edlman edlman na fortech.cz
Středa Červenec 12 10:15:29 CEST 2000

David Toman wrote:

> Nico podobného se mi poihodilo doíve poi instalaci RH 5.1, mil jsem v mašini toi HDD a Linux
> jsem chtil a3/4 na toetí v pooadí, tj Secondary Master. LILO bylo instalováno do MBR na Primary
> Master a po rebootu to dilalo poesni to samé, pouze LI a dost. Poi hledání chyby jsem se
> nikde (bohu3/4el si nejsem schopen vzpomenout kde) doeetl, 3/4e LILO nezvládalo boot Linuxu ze
> toetího a dalších disku v pooadí. Tak3/4e jsem disky poehodil a bylo po problému. Ale nevím,

podle mych pozorovani Linux akceptuje LBA rezim jen na prvnich dvou
discich, na tretim a ctvrtym si vytvari jakousi virtualni partition
table (pri bootu ji vypisuje v [ ]) a nejde z toho bootvat (pokud to
neni disk v normal ale LBA rezimu). Presne na stejnej problem jsem taky
narazil, po nekolika hodinach jsem boj vzdal a dal oba disky na prvni
radic. Netusim proc se linux tak seredne chova k diskum na druhym
radici, asi se spravujou jinak nez ty na prvnim, nevim, zdrojaky jadra
jsem jeste zdaleka cely neprectl.

Pokud se neplatu, jde o to, aby linux byl na prvni partition, ktera musi
bejt do 1024 cylindru. Diky velikosti MBR (512 bytu) je v nem jen cast
LILO, ktera potom skace dal na disk a tohle misto musi bejt prave do
1024 cyl. Takze bych radil dat Linux na prvni partition.
Nebo nabootujte z diskety, dejte do lilo.conf (sekce general (na
zacatku)) radek "linear" nebo pustte lilo s parametrem "-l" a zkuste
nabootovat. V nekolika pripadech mi to pomohlo. Misto 3D popisu
(sector/head/cylinder) se pouzije primo fyzicka adresa sektoru.

Podle dokumentace LILO znamena vypis textu "LI" nasl:

LI  The first stage boot loader was able to load the second stage boot
    loader, but has failed to execute it. This can either be caused by a
    geometry mismatch or by moving /boot/boot.b without running the map
    installer.

Je vubec dobry si precist dokumentaci LILO, je tam spousta zajimavych
informaci co a jak delat pokud mate vic disku, podle typu a poctu
jednotlivych partitions, troubleshooting a dalsi. Je to sice pomerne
dlouhej text, ale dobre zorganizovanej a da se v nem lehce hledat
potrebna informace.
Jelikoz mate RH, bude nekde v /usr/doc/lilo-%{version}/README.

--

Martin Edlman
Fortech s.r.o, Litomysl