Rychlost IDE rozhrani?

Cejka Rudolf cejkar na dcse.fee.vutbr.cz
Pátek Červenec 14 12:55:16 CEST 2000

Zkousim si hrat s vice disky na IDE rozhrani a jsem dost zklamany.
Mam tu pocitac s UDMA-33 a dvema disky, oba jsou jako master a oba
UDMA-33 podporuji. Pokud ctu z disku samostatne
(dd if=/dev/hd[ac] of=/dev/null bs=64k count=8000), dokazu z nich
cist rychlosti az 26 MB/s. Pokud z nich ovsem zacnu cist soucasne,
rychlost cteni z jednotlivych disku klesne na pouhych 12.5 MB/s.
Nechce se mi ale verit, ze by IDE rozhrani bylo pro vic nez jeden
disk az tak moc nepouzitelne. ???

Zkusil jsem i Linux (2.2.14), ale obdrzel jsem vysledky jeste horsi:
Rychlost cteni z disku samostatne byla 20 MB/s a paralelne 11.6 MB/s.
Oba disky jsem rucne nastavil pomoci hdparm -c1 -d1 -m16 -X67 /dev/hd[ac].
Napada nekoho jeste neco, jak v Linuxu rychlost cteni jeste o kousek
pozvednout? A hlavne - tusi nekdo, zda je mozne neco udelat s tim
velkym zpomalenim, kdyz ctu z vice disku soucasne?

Jde mi treba o nejake SW nastaveni, externi IDE radice (neRAIDove) atd.

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science