Rychlost IDE rozhrani?

Cejka Rudolf cejkar na dcse.fee.vutbr.cz
Pátek Červenec 14 21:58:49 CEST 2000

Vitezslav Samel <samel na mail.cz> wrote:
>         Ahoj Rudo!

Ahoj, jsem rad, ze te zase vidim (pismenka) ;-)

>         zkus pridat parametr -u1, mozna se to o neco zlepsi

Zkusil jsem, ale propustnost se nezlepsila. Spis trochu klesla
(prakticky neznatelne).

Daniel Smolik <Smolik na corpus.cz> wrote:

> No a jaky mas IDE radic ? Me to prijde na IDE normalni me

UDMA-33 jsem zkousel na dvou pocitacich a oba maji PIIX4.
Jeden je PII/266, druhy Celeron/400.

> hdparm na UDMA-66 rika 23MB/s. No IDE neni SCSI.

Hdparmu neverim ani pismenko. Pri testech zkousim jen cist/zapisovat
na raw device a na filesystem data o velikosti minimalne ctyrnasobku RAM.

Jenze tech 23 MB/s asi nerika nic o propustnosti, kdyz je snaha cist
z vice disku soucasne, ze? Mne to moc normalni nepripada. Na jednom
kabelu bych zpomaleni chapal, ale kdyz je kazdy disk na jinem?
Leda ze by byly nejake (vsechny?) chipsety odflaknute a dokazaly
by v jednom okamziku obsluhovat jen jedno zarizeni ze vsech ctyrech
a nikoli jedno ze dvou.

Nahodou jsem se dnes dostal i k UDMA-[66,100]. Disky testovane na UDMA-33
nastesti umeji i UDMA-66, takze jsem mohl pouzit stejne. Zatim jsem zkusil
jen nejaky VIA chipset a vysledky jsou jeste prapodivnejsi: Kdyz ctu jen
z jednoho disku, rychlost je opet 26 MB/s. Ale kdyz ctu ze dvou paralelne,
po secteni obou rychlosti dostavam vysledek od 20 MB/s do 50 MB/s - bohuzel
zcela nahodne. Rychlost 50 MB/s by se mi libila, ale pokles pod 30 MB/s je
pro me neprijatelny. Naopak kdyz na oba disky paralelne zapisuji, v souctu
dostavam prakticky konstantni a stabilni rychlost okolo 48 MB/s.

No nic, budu muset zkusit jeste par dalsich chipsetu.
Minimalne i81[05] jeste zkusim.

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science