XFree 4.0 a vstup ceskych znaku

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Pondělí Červenec 17 10:52:35 CEST 2000

On 16-Jul-2000 Stanislav Meduna wrote:
>: Ci je to v 4.0.1 uz OK, netusim - ak to niekto vie naisto,
>
> No, stiahol som aspon diff (ten bol rozumnej velkosti) a dotycna
> funkcia je komplet prekopana. Stary bug tam teda nie je, ale ci
> tam nie su nove, panboh vie... Ak to mate niekto nainstalovane,
> dajte vediet.
Chvíli s tím pracuji a staré problémy jsem zatím nepozoroval.

Stáhl jsem a nainstaloval
XFree86-doc-4.0.1-1cl a ostatní z adresy
ftp://canada.conectiva.com/pub/conectiva/.0/EXPERIMENTAL/XFree86-4.0/RPMS/i386

Asi za 10 minut věnovaných konfiguraci mi to chodí bez problémů.

Je třeba o proti verzi 3.3.6 změnit ovládání klávesnice

do $HOME/.xsession jsem doplnit řádek s xkbsel
----------
#!/bin/bash
# for XFree-4.0
/usr/bin/xkbsel -s "cssk(us_cs_qwertz)"
# for numlock's and win's keys
 xmodmap $HOME/.Xmodmap
 exec /usr/X11R6/bin/RunWM --FvwmMWM
----------

Moje kombinace s Xmodmapem stálo funguje. Ještě bylo potřeba správně nastavit
XF86config, to už jsem měl hotové z dřívějších pokusů. Pomocí
XFree86 -configure, jsem vygeneroval nový config soubor a dle něho opravit ten
původní pro staré XFree (v době kdy jsem to dělal ještě nebyla k dispozici
dokumentace a přesto se mi to podařilo).

Pavel

Pavel Lisy <pali na tmapy.cz>
T-MAPY s.r.o., Nezvalova 850, Hradec Kralove, 500 02
tel. +420 49 5513335, http://www.tmapy.cz

O  MAPACH VIME VSE: http://www.tmapserver.cz