lehce OT (trochu programatorske): Zpusob programovani v GTK+

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Pondělí Červenec 17 09:48:48 CEST 2000

Ahoj vsem,

seslo se mi par odpovedi, tak bych je rad shrnul a vlakno ukoncil.

Petr Novotny napsal:
> 3. Ergo v C++ muzete ten program prepsat tak, ze udelate
> houstinu objektu a trid a misto jedineho "volani" funkce pak bude
> vas program jen scitat, odcitat, porovnavat a prirazovat.

Tak nejak jsem to ocekaval. Je-li tento zpusob psani pod Gtk+ mozny, urcite
ho pouziju.

Michal Krause napsal:
> Krome toho, co zde jiz bylo receno, bych rad jeste podotkl, ze pro Gtk+
> existuji C++ wrappery, a to konkretne Gtk-- a VDK. Hledejte na FM.

Bezva, podivam se na to.

Horak Daniel napsal:
> Zkuste GLADE (http://glade.pn.org), ktere umoznuje interaktivne navrhovat
> GTK+ user interface. Neveril jsem tomu, ale funkcni aplikaci pro GNOME je
> mozne vytvorit nekolika kliknutimi mysi.

Glade znam. Pokud ho skutecne pouzivate, rad bych se zeptal na jednu vec.
Priklad:
V Glade si navrhnu okynka a projekt ulozim (xml) pro pozdejsi editaci.
Vygeneruju zdrojak (volba "write source code"). Ve zdrojaku provedu nejake
upravy (treba dopisu cely program). Pak ale zjistim, ze by to chtelo jeste
par widgetu a co ted. Kdyz v Glade natahnu ulozeny interface (z xml, bohuzel
ne z meho zdrojaku), pridam ty widgety a ulozim zdrojak do puvodnich
souboru, zprasi mi moje zmeny (predpokladam, nezkousel jsem to).
Je Glade schopno nejak dodat zmeny do zdrojaku tak, aby neznicilo moje
upravy? Pokud ne, jak to resite? Dopisujete dalsi widgety rucne?
Vygenerujete zdrojak z Glade do jineho souboru a pridane widgety
prekopirujete?

Radek Skokan napsal:
> V tom je prave ta vyhoda OOP. Kdyz v Delphi priradite rovnou promenne
> nejakeho objektu urcitou hodnou, co zajisti, ze je ve spravnych mezich?

Ja. Ackoliv treba Delphi pracuje tak, jak popisujete (takze spoustu veci
muzete pustit z hlavy), zatim jsem se nezbavil navyku z psani pod DOSem -
nez neco provedu, otestuju vsechny moznosti, neb uzivatel je
nepredvidatelny.

Vlaďa Švadlenka napsal:
> Vydrzet a pockat na Kilix od Inprise-Boland :-)

Od te doby, co se Borland prejmenoval na Inprise a zacali tahanice, kdy se
reditele a koncepce firmy menili castej nez ponozky, jsem k nim krajne
neduverivy (ac za prekladace Pascalu a IDE jim patri slunne misto v me
soukrome sini slavy :-)). Navic si myslim, ze od velkych firem je jejich
soucasne poskytovani produktu pod Linux zadarmo jen soucast taktiky, jak
ziskat velky podil na trhu.
Pod Windowsy je trh rozdelen a ovlivnovat rozvrzeni sil jde dost tezko.
Proto vsichni pousti pod Linux zadarmo. Az budou mit dostatecnou zakladnu
uzivatelu, dalsi verze se budou platit a spousta lidi radej zaplati, nez by
prechazeli na neco noveho (prosim, no flame).

Diky vsem co reagovali.

S pozdravem Zdenek Bohm