chmod na soubory druhych uzivatelu

Dusan Lampart dusan.lampart na vsb.cz
Pondělí Červenec 17 15:25:58 CEST 2000

Lze nejak povolit, abych mohl menit prava souboru druhym uzivatelum,
kdyz jsme oba ve stejne skupine a adresar i soubor v nem ma nastaveny
zapis pro danou skupinu ?

Jde mi o to, ze mam uzivatele ve skupine zamestnanci
a exportuji v sambe pro ne prislusny adresar s pravy 770
v sambe mam nastaveni:

 create mask = 770
 directory create mask = 770

Potud je vse OK. Vsichni z dane skupiny mohou menit
vsechny soubory.

Ale v pripade, ze pouzivam maskovani bitu DOS <-> UNIX
(map hidden, map system), tak uzivatele mohou menit
JEN atributy SVYCH souboru ;-(

Toto se da resit pomoci force user, ci nastaveni s-bitu
na dany adresar drwsrwx--. Tim by se mi forceovali vsichni
uzivatele do jednoho. Ja bych ale rad zachoval vlastniky
souboru, at mohu zpetne dohledat, kdo ktery soubor vytvoril ...

Je nejake reseni ?

Procital jsem man chmod a info chmod a nikde zadny odkaz ...

Dusan Lampart