centralizovana autentifikace useru

David Hajek david na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Středa Červenec 19 18:07:07 CEST 2000

Preji hezky den,

hledam freewarove reseni pro linuxovou sit s nasledujicimi podminkami:

- sit pracovnich stanic s jednim(vice) serverem
- vsichni uzivatele pouzivaji jedno userid s heslem na vsech pracovnich stanicich (ala NIS)
- autentifikaci uzivatelu by provadel server
- home adresare uzivatelu na serveru (po prihlaseni na pracovni stanici by se pripojil patrcny
  home adresar)
- vsichni uzivatele maji na svych lokalnich stanicich uid 0

Zkousel jsem pouzit NIS spolu s NFS, ale to je reseni dost nepouzitelne. Lokalni root si muze
pripojit jakykoliv home adresar prostym su - someuser. Libilo by se mi reseni Kerberos+NFS, ale
linuxova implementace NFS neumi (aspon o tom nevim) kerberos.

AFS je vec velike pekna, ale je moc draha pro (moje) komercni reseni.

Nenapada nekoho nejake reseni?

Best regards,

David Hajek
david na atrey.karlin.mff.cuni.cz                    GSM: +420 602 264183
- "Q: How to start hacking Linux?  A: vi /boot/vmlinuz"