GPS

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Čtvrtek Červenec 20 09:41:25 CEST 2000

Martin Lipinsky wrote:
> Dobry den. Rad bych si zridil NTPserver synchronyzovany primo pomoci GPS.
> Vite nekdo o nejakem howto (us/cz)  jak na to, ktere GPS jsou podporovany,
> jakeho daemona pouzit atd ?
>
> Pomuze mi jakakoli dokumentace ci odkaz na poznamky nekoho kdo uz danou
> problematiku resil.

Prave resim.

Nejrozumneji se jevi Garmin GPS35, coz je technologicky modul velikosti
krabicky cigaret bez displeje s jednim kablem s RS232, napajenim
a sekundovymi pulzy, ve vodotesnym pouzdre urcenym primo k venkovnimu
umistneni. Cena pod 10000Kc.

Pouzit normalne xntpd demonek. Postup nastaveni je popsan v dokumentaci
k xntpd, hledat kapitolu "Generic NMEA GPS Receiver", pripadne pouzit
i sekundove pulzy, hledat "PPS".

Postup v podstate jednoduchy:
GPS se nastavi na 4800b/s 8N1, posilat $GPRMC retezec automaticky
po sekunde, vyrobit /dev/gps0 jako link na /dev/ttyS0 (nebo kde je
pripojena), do ntp.conf se tusim pro tuto GPS dava prikaz
"server 127.127.20.0". Spustit a modlit se?

Je-li potreba extremni presnost, muzu z vlastni zkusenosti doporucit
produkty firmy Meinberg, dela specialni casove normaly na bazi GPS,
cca 100000-150000Kc. Pouzivame nejaky taky.

	Majkl (majkl na tesnet.cz)