centralizovana autentifikace useru

David Hajek hajek na idoox.com
Čtvrtek Červenec 20 10:23:35 CEST 2000

On Wed, Jul 19, 2000, znouza wrote:
> [...]
> - zatim jsem nenasel PAM modul pro kerberos5, ktery by byl schopen
> prihlasit uzivatele pri neexistujicim lokalnim uctu
> - nechapu, proc uzivatele maji UID 0 = to pak nejake centralni overovani
> je nanic - to je pak jasne, ze su muzou pouzit na kdekoho
> - co treba CODA ? (http://www.coda.cs.cmu.edu/), vzhledem k tomu, ze ma
> pocatky vc AFS, mohla by podporovat i kerberos.
> (pisou, ze kerberos zatim ne uplne, ale ze by se to melo dodelat, a ze
> jejcih autentikacni system je vcelku kerberu podobny.
> - namountovani prislusneho home adresare snad jiz neni problem...

Hmm. Kerberos5 jsem testoval a to mi chodi. Ale chybi mi jaksi ten filesystem.
AFS by bylo idelani, ale je moc drahy. No a CODA? Prakticky jsem to nikdy
nezkousel, takze nevim. Obrazek si delam jenom z newsu, a je takovy rozporuplny.
Ma s CODOu nekdo prakticke zkousenosti? Da se to REALNE pouzivat v siti s cca
30-50 pocitaci? Feedback welcome!

David