Dopaleni dat na CD - zarizeni /dev/sc0 - problem s fixaci

gandalf gandalf na mbox.vol.cz
Pátek Červenec 21 09:59:57 CEST 2000

Zdravim vsechny

Vychazel jsem z tohoto navodu (Archív konference linux na muni.cz, zpráva
číslo
81181)

Date: Thu, 8 Jun 2000 22:03:45 +0200
From: Petr Šobáň <Petr.Soban na ova.inecnet.cz>
Subject: Re: Dopaleni dat na CD - zarizeni /dev/sr0 - vse vyreseno

Dne Čt, 08 čen 2000 Mila Kuchta napsal(a):
> [...]

Takze abych to shrnul:

u cdrecord musi byt zarizeni uvedeno jako dev=x,x,x,
a u mkisofs parametr -M /dev/mojevypalovacka
tak to vyzaduje Linux u jineho unixu muze byt za -M treba i dev=x,x,x
zalezi na konkretnim programu.

Jinak pokud mi nefungovalo zarizeni /dev/sr0 tak jsem ho vytvoril znovu
cislem 11,0 a ted funguje, asi bylo puvodne poskozeno.

Takze vypalime prvni sesion:

mkisofs -R -J -l /home/petr/mojedata > /home/petr/mojedata.raw
cdrecord -v dev=0,0,0 -multi -data /home/petr/mojedata.raw

potom pri pridani

cdrecord -msinfo
mkisofs -R -J -l -C xxx,yyy -M /dev/sr0 /home/petr/pridavana_data >
/home/petr/pridavana_data.raw

cdrecord -v dev=0,0,0 -multi -data /home/petr/pridavana_data.raw

xxxx,yyyy jsou cisla ktera vypsal cdrecord -msinfo.
dev=0,0,0 a /dev/sr0 oznaceni zarizeni vypalovacky.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A ted moje udaje
cdrecord -scanbus
Cdrecord 1.9a01 (i686-pc-linux-gnu) Copyright (C) 1995-2000 Jörg
Schilling
Using libscg version 'schily-0.1'
scsibus0:
        0,0,0     0) 'SAMSUNG ' 'CD-R/RW SW-204B ' 'BS12' Removable
CD-ROM
        0,1,0     1) *
        0,2,0     2) *
        0,3,0     3) *
        0,4,0     4) *
        0,5,0     5) *
        0,6,0     6) *
        0,7,0     7) *
Konkretne je to balicek
cdrecord-1.9a01-1.i386.rpm
a mkisofs
mkisofs-1.12b5-5cs.i386.rpm

Prvni session jsem vypalil bez problemu, ale cdrecord -msinfo dopadne
takto:
cdrecord -msinfo
cdrecord: není souborem ani adresářem. Cannot open SCSI driver.
cdrecord: For possible targets try 'cdrecord -scanbus'. Make sure you
are root.

Podotykam, ze vypalene cd nejde namountovat jako iso9660 (neplatny blok
apod.)
root samozrejme jsem. Myslim, ze chyba bude v tzv. "ukonceni stopy".
Rozdil muj oproti navodu je ten, ze ja mam zarizeni /dev/sc0, ale v tom
to myslim nebude.

Muzete mi nekdo poradit, jak ukoncit kazdou session tak, abych za ni
mohl korektne napalit session dalsi?
Dekuji a preji hezky den

Michal Vymazal