Zase XFree 4.0 + ceska klavesnice

Martin Edlman edlman na fortech.cz
Pondělí Červenec 24 09:09:15 CEST 2000

> Mne fungovalo
> Section "InputDevice"
>     Identifier  "Keyboard1"

no, to jste mi psal, zkousel jsem to, ale neslo mi to :-(.

> To bolo s 3.9.18 - momentalne zial nemam nainstalovane
> ani 4.0, ani 4.0.1 a je to teda bez zaruky.

ja mam 4.0

> Co pise server do logu (/var/log/XFree86.0.log) ?

s tim co mam ted to prave nepise ohledne XKB nic - jenom, ze to pouziva,
konkretne:

(**) |-->Input Device "Keyboard1"
(**) Option "AutoRepeat" "500 30"
(**) Option "XkbKeymap" "czsk(cz_us_qwerty)"
(**) XKB: keymap: "czsk(cz_us_qwerty)" (overrides other XKB settings)

keymap prefrkne ostatni nastaveni, jak psal Y.K., bez toho to taky
nejde.

(II) Keyboard "Keyboard1" handled by legacy driver

nic jinyho

pokud pouziju nastaveni, ktery poslal Y.K.,
Section "InputDevice"
        Identifier  "Keyboard1"
        Driver      "Keyboard"
        Option      "AutoRepeat" "500 30"
        Option  "XkbLayout" "czsk"
        Option  "XkbVariant" "us_cz_qwerty"
        Option  "XkbCompat" "group_led"
EndSection

tak mam v logu:
(**) |-->Input Device "Keyboard1"
(**) Option "AutoRepeat" "500 30"
(**) Option "XkbCompat" "group_led"
(**) XKB: compat: "group_led"
(**) Option "XkbLayout" "czsk"
(**) XKB: layout: "czsk"
(**) Option "XkbVariant" "us_cz_qwerty"
(**) XKB: variant: "us_cz_qwerty"
(II) Keyboard "Keyboard1" handled by legacy driver
Couldn't load XKB keymap, falling back to pre-XKB keymap

> :       Delam neco blbe? Doufam ze ne, ale uz nevim, co jinyho zkouset.
>
> V najhorsom to robte cez ten setxkbmap alebo pomocou xkbsel -
> z hladiska pouzivatela je vcelku jedno, ci to zapol X server
> alebo az nejaka aplikacia.

no - xkbsel se mi jevil jako zachrana, ale mam dotaz? Zkousel jste to s
cestinou? Ja totiz at zvolim cs nebo cs_y, tak mam vzdycky klavesnici
"qwertz". Koukal jsem to vasich definicnich souboru, myslim, ze je tam
chyba prave ve volani a nastavovani y/z u ceskych klavesnic, zkousel
jsem to zmenit, ale bez patricnyho vysledku. U slovenskych klavesnic to
funguje dobre.

--

Martin Edlman
Fortech s.r.o, Litomysl