Spousteni kppp beznym uzivatelem

Ing. Ales Rygl rygl na moa.jicinet.cz
Pondělí Červenec 24 14:16:56 CEST 2000

Ahoj,

    snazim se nakonfigurovat pracovni stanici tak, aby z ni mohl bezny uzivatel
    mohl vytacet pomoci kppp pripojeni na internet. Kppp vsak vyzaduje rootovske heslo.
    Proto jsem v napovede KDE vycetl, ze staci napsat jmena opravnenych uzivatelu do
    /etc/kppp.allow. To ale nefunguje, kppp chce porad heslo roota.

# /etc/kppp.allow
# comment lines like this are ignored,
# as well as empty lines
fred
karl

# I put myself in here :-)
mweilguni

------ tak tohle nechodi :(((

Proto pokus cislo 2(take podle KDE napovedy]. Vytvorim skupinu uzivatelu dialout,
dam do ni patricne uzivatele a zmeni prava na kppp tak, aby jej mohli spoustet, podle
navodu:

chown root.dialout /usr/local/kde/bin/kppp
chmod 4750 /usr/local/kde/bin/kppp

This assumes that KDE was installed in /usr/local/kde and your new group is named "dialout".
(u me je kppp v /usr/sbin)

-------- tak tohle chce taky heslo roota. Proto jsem patral a objevil, ze v
/etc/security/console.apps/kppp je:

USER=root
PROGRAM=/usr/sbin/kppp
SESSION=false

Kdyz zakomnetuju USER=ROOT, tak uz to nechce rootovske heslo, ale jen heslo uzivatele, ktery
je prihlesen. Divne, ale budiz. Ale kppp se stejne nespusti :((
Kdyz spustim nejsdrive konzoli a pak kppp, kppp (Xserver) napise:

AUDIT: Mon Jul 24 14:26:48 2000: 7892 X: client 11 refused from localhost
Xlib: connection to: ":0.0:" refused by server
Xlib: client is notauthorized to connect to server

?? Co s tim? Kde a co povolit?? Jo, jeste jsem zjistil, ze kppp ma zaznam v /etc/pam.d ...

Diky vsem

Ales Rygl

------