Lze využít 20 GB disk, když BIOS podporuje jenom 8 GB?

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Pondělí Červenec 24 16:51:52 CEST 2000

On 24 Jul 2000 10:06:41 GMT, uhlar na fantomas.sk wrote:

: -> ani v archívu jsem nenašel odpověď, snad jsem dobře hledal.
: -> Rád bych se jenom zeptal, jestli LInux umí využít větší
: -> disk, než je podporován BIOSem.

: Ano, ale moze byt problem pri bootovani (tam sa bez BIOSu nezaobidete).

No v najhorsom sa da aj z diskety, ale to uz je skutocne neprijemne.

: videl som pocitac kde 9GB disk znemoznil boot, bios sa nejak sekol;

Mozem potvrdit a na starsom hardware sa to nemusi tykat
len diskov > 8 GB. Na starom notebooku BIOS nema rad,
ked je aktivny iny oddiel ako prvy, napriek tomu ze je
v prvych 1024 cylindroch - vtedy sa pri boote zavesi asi
na minutu este predtym ako vobec skusi nabootovat
z diskety. Disk je 1 GB, masinka je asi sestrocna
486-ka.

Zdravi
--
				Stano