Problemy se Sambou

James Kirk JamesK na seznam.cz
Středa Červenec 26 12:47:10 CEST 2000

Dobry den,

predpokladam, ze podobnych dotazu zde na konferenci jiz bylo v minulosti zverejneno dost, ale ty, ktere se mi podarilo z teto diskuse stahnout bohuzel neresi muj soucasny problem (proto Vas zadam o shovivavost, se Sambou zacinam). Na nasi siti pokousim rozchodit tuto aplikaci jiz delsi dobu, zel s nevalnymi vysledky. Sambu konfiguruji z Win stanice pres software Webmin, ktery se mi zda jako jeden z nejlepsich sveho druhu. Prostudoval jsem uz clanky k Sambe na www.root.cz, Samba Howto a dalsi, ale porad to jeste neni ono.

Situace je asi nasledujici: na siti mam jeden stroj s WinNT 4.0 Server SP5 jako PDC (tento stroj linux vubec nevidi, pingne ho, ale pokud dam hledat pocitac podle jmena nebo IP adresy, nic nenajde - pritom je nastaveny jako MasterBrowser, nepouzivam Wins, DNS jede). Na tomto stroji jsem rucne pridal do souboru hosts IP adresu Samba serveru. Na ostatnich stanicich mam MasterBrowsing vypnuty, ale ze stanice, ze ktere konfiguruji Linux pocitac s Linuxem vidim (samozrejme ne v Okolnich pocitacich, nebot seznam pocitacu ziskava muj pocitac z NT Serveru, podarilo se mi jej vyhledat pres vyhledavani pocitacu pres NetBios jmeno i pres IP adresu, tato stanice ma take vypnuty MasterBrowsing). Toto ale nefunguje (myslim tim vyhledani pocitacu s Linuxem) u ostatnich kolegu... Ping funguje, pocitac s Linuxem ovsem nevidi ;-). Zacal jsem i experimentovat s prirazenim Linuxu do domeny na NT, ale bohuzel dostavam stale od NT odpoved, ze NT_STATUS_ACCESS_DENIED.

Pritom je zajimave, ze Linux pocitace s Win (poukud se podivam pres
smbclient) vidi. DNS, masku, IP adresu ma myslim na Linuxu nastavenou dobre. Pocitac pouziva jedno ethernet. rozhrani. Na siti mam smesku 2 desitek stanici Win95 SR2, Win 98 SE, NT 4.0 WS Czech SP4, 3 pocitace, ktere maji multiboot (Win98 a Linux RH 6.1).

Mohl byste mi nekdo, prosim, poradit, jakym smerem bych se mel ubirat pri dalsim nastavovani (pokud jsem Vam neposkytl dostatek informaci k analyze, dejte mi vedet).

Za odpoved predem diky.

J.K.