Ako na klavesnicu?

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Čtvrtek Červenec 27 09:10:31 CEST 2000

> Kupil som klavesnicu BTC9000 a chcel by som vyuzivat multimedialne
> a power management klavesy aj v linuxe. Neviem ci exestuje nejaky
> driver ktory to zabezpecuje, no uvazujem ze si ich nastavim sam no
> mam niekolko otazok:
>     - ako zistim kod klavesy ktoru chcem definovat?
xev

>     - v ktorom subore mam potom nastavit co sa ma vykonat po stlaceni
>         tej ktorej klavesy?
xmodmap $HOME/.Xmodmap

cat $HOME/.Xmodmap
------------------
keycode 115 = F33
keycode 116 = F34
keycode 117 = F35
! deaktivuje NumLock key
keycode 77 =
! soubor je cten pomoci xmodmap
! predefinovava numerickou klavesnici bez nutnosti stisku NumLock
keycode 63 = asterisk
keycode 79 = 7
keycode 80 = 8
keycode 81 = 9
keycode 82 = minus
keycode 83 = 4
keycode 84 = 5
keycode 85 = 6
keycode 86 = plus
keycode 87 = 1
keycode 88 = 2
keycode 89 = 3
keycode 90 = 0
keycode 91 = period
keycode 108 = Return
keycode 112 = slash
------------------

Toto např. zajistí definici windows kláves a numerické klávesnice (funguje
stále)

Pokud chcete přímo po klávese spouštět nějaký program, tak to je záležitostí
Window manageru (např. fvwm, sawfish, ...) Ti zmínění to dovedou, ale asi to
nezvládnou všechny.

> Za vsetky podnety vopred dakujem

Pavel

Pavel Lisy <pali na tmapy.cz>
T-MAPY s.r.o., Nezvalova 850, Hradec Kralove, 500 02
tel. +420 49 5513335, http://www.tmapy.cz

O  MAPACH VIME VSE: http://www.tmapserver.cz