Linux ako desktop (pozor dlhe)

Milan Rybar rybar na softline.sk
Pátek Červenec 28 14:36:30 CEST 2000

DD,

Vela krat sa tu pisalo o vyuziti Linuxu ako desktopu. Vacsinou vsak v
negativnom slova zmysle. Jedneho dna som si ale povedal, ze to vyskusam.

Najprv nacrtnem, co asi robim:
pracujem vo firme zaoberajucou sa asemblazou PC a predajom sluzieb s tym
suvisiacich. Mam na starosti obchod

A teraz co od desktopu v praci potrebujem a chcem a co pouzivam:
1. 100% kompatibilitu dokumentov .doc a .xls - StarOffice 5.2
2. pouzivat sietovy obchodno-skladovy system - dosemu 1.01
3. pristup na www - Netscape 4.72
4. e-mail, - StarOffice 5.2
5. sem tam nejaka ta jednoducha grafika - StarOffice 5.2 a teraz uz aj
Corel Photopaint
6. pustit si pri praci audioCD a mp3 - XMMS 0.9.5 a CD player z KDE
7. sem tam sa zahrat :)))) - najma heroes 0.5 a doom
a samozrejme vsetko v sieti

Moja konfiguracia:
PII333,128MB,3.2G,

Takto pracujem uz zhruba 2 mesiace a tu su moje postrehy:
Najlepsie na Linuxe je, ze jednoducho nepada :)
Pocitac som restartoval dva krat a to ked som si vkladal prenosny disk do
PC a druhy krat ked som ho vyberal ;) Jeden krat sa celu dobu sa mi
stalo, ze Netscape zozral celu pamat a zhodil aj X-Windowsi.

K bodu 1.) kompatibilita StarOfficu s M$ je velmi kvalitna, ma sice zopar
much, ale tie nie su vobec ziadnou prekazkou
K bodu 2.) nas system je programovany v dosovskej foxke a tam je jeden
problemik uz s tu preberanym problemom zamykania suborov. Riesenie je
novy mars-nwe klient ked je file server Novell, nas file server je vsak
NT a toto som zatial cez dosemu nevyriesil, vzdy sa snazim nerobit s tym
programom dlho ;) Ked potrebujem nieco serioznejsie, pustim to cez
VMWare.
K bodu 3.) Netscape neni ktovie aky super browser ale v podstate som
spokojny
K bodu 4.) Vzhladom na to, ze poziadavky od zakaznikov a takmer vsetky
cenniky chodia vo formatoch M$ je pouzitie tohoto mail klienta pohodlne.
Velmi jednoducho a rychlo sa tieto subori otvaraju atd. Celkovo je ten
mail klient celkom pouzitelny. Nakoniec aj tento mail je pisany v SO 5.2
K bodu 5.) Kresliaca cast SO 5.2 ma tiez pekne funkcie. Na moje graficke
navrhy uplne postacuje
K bodu 6.) no comment, parada :)
Raz som robil aj prezentaciu a dala sa dokonca pozerat aj v M$ Silna
Tecka

Takze vsetko bezi k mojej plnej spokojnosti, mozem len vrele odporucit. A
hlavne vsetko je zadarmo a lepsie :)

Ale predsa len koncit nebudem uplne optimisticky, pretoze nemozeme prejst
na Linux vsetci vo firme. Problem je ten, ze smbfs.o je strasne bugove.
Nepodporuje zobrazovanie CZ/SK znakov a casto krat sa stava ze sietovy
disk hlasi error (stava sa to aj 3x denne). Nemozem chciet od sekretarky,
aby v tomto pripade robila umount -f //server/share a mount
//server/share. Keby sa to aspon udialo hned, ale smbfs skusa niekolko
krat spojenie nadvizat, takze sa stava ze mam otvoreny dokument zo siete
a SO mi stvrdne aj na minutu ...
Ak by niekto vyssie spomenute problemi vedel vyriesit, budem velmo
vdacny.

Dufam, ze som moc ludi neotravil a prajem pekny weekend, Milan Rybar