zahada - qmail

Tomas Pluskal plusik na pohoda.cz
Sobota Červenec 29 13:26:24 CEST 2000

na nasem serveru se stala vskutku podivna vec, 26.7. se asi tak trochu
zblaznil qmail :) server ma ip 194.228.111.151, pomoci reverse lookup
ziskate jmeno pohoda.pohoda.cz, coz je jeho "prave" jmeno. je na nem
hostovana spousta domen a k nim samozrejme emaily. no a ta zahada spociva
v tom, ze ve zminovany den se stalo mnoha uzivatelum, ze jim nekdo
adresoval email (rekneme na adresu nekdo na domena.cz - domena.cz ma jako MX
pohoda.pohoda.cz), ten mail dorazil na nas server, uzivatel si ho vybral
pres POP3, ale ten vybrany mail mel v hlavicce To: nekdo na pohoda.pohoda.cz
Samozrejme si toho nevsimli, na mail odpovedeli a lide od nich dostavali
maily s From: adresou nekdo na pohoda.pohoda.cz, ktera je chybna.
Nepredpokladam ze by si POP3 demon hral s hlavickami mailu, takze zrejme
qmail se rozhodl ze maily na @domena.cz doruci spravne podle pravidel v
users/assign, ale jako tresnicku navrch tam zmeni To: na
@pohoda.pohoda.cz. Predtim i potom to chodilo ok, jedine zmeny v
konfiguraci v te dobe se dely v dns, ale uz nejsem schopny je zpetne
rekonstruovat.

v logu qmailu nic neni, jen spousta hlasek o nedorucitelnych mailech na
adresu uzivatel na pohoda.pohoda.cz, coz je pochopitelne (jedna se o odpovedi
na maily postizenych uzivatelu).

vzhledem k tomu, ze ted zase chodi vsechno bez problemu, asi uz na to
neprijdu, ale chci se zeptat:

1) nesetkal jste se nekdo s necim podobnym ?

2) pripadne nemate nejake racionalni vysvetleni, proc qmail doruci mail
spravne, ale pak dosadi do To: spatnou domenu ?

s pozdravem

Tomas Pluskal