Zase XFree 4.0 + ceska klavesnice

Jindrich Makovicka jmakovicka_jr na volny.cz
Sobota Červenec 29 18:07:55 CEST 2000

Muj problem byl v tom, ze v /etc/X11/xinit mi czech-adaptation z RH6.1 CZ
zanechala soubor Xkbmap obsahujici

    -symbols 'czsk(us_cz_qwerty)' -compat group_led

Xinitrc pak spusti setxkbmap s temito (spatnymi) parametry a definici v
XF86Config to prebije. To take vysvetluje proc zmeny v XF86Config nemely
zadny ucinek :)

V tuto chvili mi originalni czsk 4.0.1 funguje jak s nastavenim

    Option "XkbRules" "xfree86"
    Option "XkbModel" "pc102"
    Option "XkbLayout" "czsk(us_cz_prog)"
    Option "XkbCompat" "group_led"

tak i s drive uvedenym

Section "Keyboard"
    XkbKeymap   "czsk(us_cz_prog)"
EndSection

Pokud se do XF86Config zada
    Option "XkbSymbols" "czsk(us_cz_prog)"

coz je ekvivalent vyse uvedeneho parametru v Xkbmap, tak alty a numlock
nebudou fungovat, protoze se definice modifikator urcene pomoci Option
"XkbModel" - implicitne pc101) nenactou. Ve 4.0 se v cszk explicitne
includovalo "us(pc102)", takze to fungovalo. (pokud tomu tedy dobre rozumim,
coz si uz nejsem uplne jisty).

> Vcera jsem si nainstaloval XFree86 4.0.1 v praci, cestina
> fungovala bez zasahu, vecer jsem to samy udelal doma a ejhle nefungoval
> levej ALT. Jedinej rozdil je v tom, ze doma mam klavesnici se 101
> klavesama, v praci se 102. Je to tim?

Znova jsem zkusil nastavit XkbModel jako pc101, pc102 a pc104. 101 a 102
jsou "normalni", 104 ma modifikatory nastavene jinak (jako Meta funguji LWIN
a RWIN). Nemate v XF86Config nahodou Option "XkbModel" "pc104" ?.

--
Jindrich Makovicka