Re: FAT32, názvy pod DOSem a Linux

Ing. Miloslav Ponkrác postovni.holub na atlas.cz
Sobota Červenec 29 21:48:02 CEST 2000

>Linuxu 6.1cz se SAMBOU. Již zmíněný program pod Win95 si uchovává cesty k
>souborům ve zkrácených DOSovských názvech, ne v dlouhých. Když byly data
>tohoto programu na Win disku, nebyl problém, ale když se zkopírovaly na
>ext2 a nechaly nabízet SAMBOU, program k nim nenalezl cestu, protože měly
>jiné zkrácené názvy pod DOSem. Změnit zkrácené cesty přímo v programu
>nelze, protože data jsou v databázích neznámého typu (i když mají příponu
>.db a teoreticky by mohly být formátu paradox) a nelze se do nich dostat.

Tento problém se Vám snadno stane i na FAT32 disku, pokud je třeba
zkopírujete do jiného adresáře a zase zpátky. Ani Windows nezaručuje
zachování krátkých názvů (tzv. aliasů) třeba při kopírování.

Jediným použitelným řešením se mi zdá upravit název souboru na krátký tvar
8.3, tehdy je alias roven "dlouhému jménu". Pokud tedy na soubory
přistupujete z 16-bitové aplikace (třeba z Paradoxových DLL), asi bude
nejlépe, když jméno souboru bude vyhovovat konvencím 8.3. Pokud totiž
existuje delší jméno, systém se necítí povinen zachovat neměnný alias, ale
pouze dlouhé jméno.

Miloslav Ponkrác